| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Gruplar | MAT447 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Temel grup kavramı ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme. |
| Ders İçeriği |
Bağlantılı Uzaylar, Yol Bağlantılı Uzaylar, Sürekli Fonksiyonların Homotopisi, Homotopi Denkliği, Yolların Homotopisi, Temel Gruplar. |
| Ders Kaynakları |
A first course in algebraic topology, C. Kosniowski.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bağlantılı uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 2 | Yol bağlantılı uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 2 | Yol bağlantılı uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Sürekli fonksiyonların homotopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Sürekli fonksiyonların homotopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 6 | Homotopi denk uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 6 | Homotopi denk uzaylar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Yolların homotopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Yolların homotopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | Yolların homotopisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Temel gruplar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Temel gruplar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 11 | Temel gruplar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 13 | Tekrar ve örnekler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 13 | Tekrar ve örnekler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Temel Grup kavramın anlama ve uygulama becerisi. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel Grup kavramın anlama ve uygulama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |