EN
  • Anasayfa
  • MAT451 Kategori Teori (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
MAT451 - Kategori Teori
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kategori Teori MAT451 7 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren
Amaç

Kategori teori ve metodlarını anlayabilme ve matematik çalışanları için diğer cebirsel yapılar ve matematiğin diğer alanları üzerine etkilerini anlayabilme.

Ders İçeriği

Kategoriler, Funktorlar, Doğal Transformasyonlar, Kategori denkliği-izomorfluğu.

Ders Kaynakları Category theory for working mathematician (S.MacLane) Springer-Verlag 1988.
An İntroduction to Category Theory (H.Herrlich & G.E.Strecker) Allyn & Bacon Inc. (1973).
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kategori kavramı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
2 Kategori örnekleri Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Küçük kategoriler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Özel obje ve morfizmler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Özel obje ve morfizmler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Özel obje ve morfizmler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 Funktorlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 Funktorlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 Funktorlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
10 Hom-Funktorlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
11 Doğal transformasyonlar Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
12 İnterchange kuralı Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
13 Kategori denkliği-izomorfluğu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
13 Kategori denkliği-izomorfluğu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kategorileri anlama ve uygulama becerisi. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Funktor, doğal trasformasyon ve funktor kategori kavramlarını anlama ve uygulama becerisi. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Temel Matematik bilgilerini uygulama becerisi - - - - - - - - - - -
Kategorileri anlama ve uygulama becerisi. - - - - - - - - - - -
Funktor, doğal trasformasyon ve funktor kategori kavramlarını anlama ve uygulama becerisi. - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - -