EN
  • Anasayfa
  • MAT408 Araştırma Projesi (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MAT408 - Araştırma Projesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Projesi MAT408 8 0 + 4 9,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tuğba YURDAKADİM
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin seçilen konu kapsamında problem tanımlayarak, çözüme yönelik çalışmalar ile bireysel olarak bir proje çalışması yapabilmesi

Ders İçeriği

Öğrencinin proje çalışması ile ilişkili olarak seçtiği ve danışmanı ile belirli sürelerde karşılıklı görüşerek geliştirilen bir çalışmadır. Proje çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılarak plan kararlarının oluşturulması

Ders Kaynakları Araştırma konusu ile ilgili online veya yazılı kaynaklar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Ödev 1 Ödev 1 14 1 14
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 238
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,33
AKTS 9,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Proje konularının ve proje danışmanlarının belirlenmesi Beyin Fırtınası
2 Proje konusu kapsamında kuramsal ve kavramsal çalışmaların gerçekleşmesi Beyin Fırtınası
3 Proje yapısının belirlenmesi; içerik,kapsam,yöntem
5 Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması Beyin Fırtınası
5 Çalışma kapsamında alan çalışmasına ait eksiklikler ile dökümanların toplanması Beyin Fırtınası
6 Analiz ve sentez çalışmalarının tartışılması Beyin Fırtınası
7 Tez konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması Tartışmalı Ders
8 Proje konusunun, içerik, yöntem, kapsam bağlamında sınıf bütününde sunulması ve tartışılması Tartışmalı Ders
9 Analiz ve sentez çalışmalarının tamamlanması Tartışmalı Ders
11 Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması Tartışmalı Ders
11 Plan kararları ile kavramsal çalışmaları arasında ilişki kurulması Tartışmalı Ders
13 Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması Tartışmalı Ders
13 Sonuçların ve çözüm önerilerinin oluşturulması Tartışmalı Ders
14 Genel değerlendirmeler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Öğrencinin bireysel olarak alan çalışmaları ile birlikte bir tez çalışmasını yürütebilme becerisi kazanması - - - - - - - - - - -
Öğrencinin tez için gerekli analiz aşamasını bireysel olarak gerçekleştirebilme becerisini kazanması - - - - - - - - - - -
Öğrencinin lisans öğrenimi boyunca kazandırılan kavramsal araçların ve becerinin bireysel bir planlama sürecinde kullanılması konusunda kişisel deneyim kazanması - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - -