EN
  • Anasayfa
  • MAT214 Cebir II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MAT214 - Cebir II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Cebir II MAT214 4 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Elif ILGAZ ÇAĞLAYAN
Ders Veren Prof. Dr. İlker İNAM
Amaç

Halka teoriyi kavramak ve uygulamak

Ders İçeriği

1) Halka tanımı 2) Halkanın elemanter özellikleri 3) Bazı önemli halka çeşitlerinin örneklenmesi 4) Tamlık bölgesi ve cisim kavramları 5) Alt halkalar ve alt cisimler 6) Halka homomorfizmaları 7) İdealler 8) Arasınav 9) Temel idealler ve bölüm halkaları 10) İzomorfizma teoremleri 11) Halkaların direk toplamları 12) Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi 13) Polinom halkaları 14) Değer homomorfizması

Ders Kaynakları Cebir-Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan
Cebir-Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan
Cebir-Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan
Cebir-Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan
Açıldığı Öğretim Yılı 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
80
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 160
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,27
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Halka tanımı Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Halkanın elemanter özellikleri Ders
3 Bazı önemli halka çeşitlerinin örneklenmesi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
4 Tamlık bölgesi ve cisim kavramları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
5 Alt halkalar ve alt cisimler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
6 Halka homomorfizmaları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
7 İdealler Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
8 Arasınav Problem Çözme
9 Temel idealler ve bölüm halkası Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 İzomorfizma teoremleri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
11 Halkaların direkt toplamları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
12 Bir tamlık bölgesinin kesirler cismi Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
13 Polinom halkaları Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
14 Değer homomorfizması Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halka yapısıyla ilgili temel kavramları öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grup ve halkada ortak olan/olmayan yapıları belirleyebilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Grup-halka karşılaştırmasını yapabilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Halka yapısıyla ilgili temel kavramları öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Grup ve halkada ortak olan/olmayan yapıları belirleyebilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Grup-halka karşılaştırmasını yapabilir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5