| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Finans Matematiği | MAT410 | 8 | 2 + 1 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MATEMATİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emrah HASPOLAT |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bankacılık, sigortacılık ve borsa gibi para piyasalarındaki finansal yapılan matematiksel temelini öğretmek ve bu konularda yapılan matematiksel işlemleri kavratarak finansta matematiksel bir bakış açısı kazandırmak. |
| Ders İçeriği |
Basit Faiz, Basit İskonto, Bileşik Faiz, Bileşik İskonto, Senetlerin Denkleştirilmesi, Amortisman Hesapları, Sabit ve Değişken Taksitli Borçlanma Anuiteler, Tahvillerde Değerleme, Hisse senetlerinde kazanç değerlemesi. |
| Ders Kaynakları |
Petr Zima, Robert Brown, Schaum's Outline of Mathematics of Finance.
F. Ayres, Theory and Problems of Mathematical Finance. Dr.Öğr.Üyesi Özkan DEĞER, Finans Matematiği Ders Notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,84 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Basit Faiz | Ders |
| 2 | Taksitli Ödemeler | Ders |
| 3 | Basit İskonto | Ders |
| 4 | Senetler, Tahviller ve Bonolar | Ders |
| 5 | Bileşik Faiz, Bileşik İskonto | |
| 6 | Anüiteler | Ders |
| 7 | Anüiteler devam | Ders |
| 8 | Amortisman Hesapları | Ders |
| 9 | Tahviller | Ders |
| 10 | Hayat Anüiteleri, Hayat Sigortaları | |
| 11 | Hisse Senetleri | Ders |
| 12 | Hisse Senetleri devamı | Ders |
| 12 | Hisse Senetleri devamı | Ders |
| 12 | Hisse Senetleri devamı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Basit ve Bileşik faiz ve iskonto problemlerini hesaplayabilme. | |||
| Amortisman hesapları yapabilme | |||
| Hisse senetlerinde, kısa ve uzun vade de kar ve zarar hesaplayabilme, risk hesabı yaparak en uygun portföy oluşturabilmek için hesaplamalar yapabilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Basit ve Bileşik faiz ve iskonto problemlerini hesaplayabilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Amortisman hesapları yapabilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Hisse senetlerinde, kısa ve uzun vade de kar ve zarar hesaplayabilme, risk hesabı yaparak en uygun portföy oluşturabilmek için hesaplamalar yapabilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |