EN
  • Anasayfa
  • MAT109 Matematik Felsefesi (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
MAT109 - Matematik Felsefesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematik Felsefesi MAT109 1 1 + 1 2,0 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. İlker İNAM
Ders Veren Prof. Dr. İlker İNAM
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin matematiğin doğası üzerine düşünmelerini ve bunun için tarihsel süreçte ortaya atılan sorular üzerine düşünmesini sağlamaktır.

Ders İçeriği

1) Matematiğin tanımı ve genel özellikleri 2) Matematiğin kökeni ve gelişimi 3) Modern matematiğe geçiş 4) Matematiksel düşünme yöntemi 5) Matematiksel nesneler 6) Matematiksel kesinlik 7) Matematikte bunalımlar ve paradokslar 8) Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler 9) Aksiyomatik yöntem 10) Kuramsal uygulamalı ayrımı 11) Matematiğin bilimdeki yeri 12) Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi

Ders Kaynakları Matematik Felsefesi, Stephen F. Barker
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 58
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Matematiğin tanımı ve genel özellikleri
2 Matematiğin kökeni ve gelişimi
3 Modern matematiğe geçiş
4 Matematiksel düşünme yöntemi
5 Matematiksel nesneler
6 Matematiksel kesinlik
7 Matematikte bunalımlar ve paradokslar
7 Matematikte bunalımlar ve paradokslar
9 Matematiğin temellerine ilişkin felsefi görüşler
10 Aksiyomatik yöntem
10 Aksiyomatik yöntem
12 Kuramsal uygulamalı ayrımı
13 Matematiğin bilimdeki yeri
14 Matematiğin kültür ve sanatla ilişkisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematiğin kökeni ve gelişimini açıklayabilecektir.
Modern matematiğin nasıl ortaya çıktığını açıklayabilecektir.
Matematiğin işlevlerini açıklayabilecektir.
Matematiğin temelleri ve nesneleri hakkında fikir sahibidir
Matematiksel düşünme yöntemini açıklayabilecektir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Matematiğin kökeni ve gelişimini açıklayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Modern matematiğin nasıl ortaya çıktığını açıklayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Matematiğin işlevlerini açıklayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Matematiğin temelleri ve nesneleri hakkında fikir sahibidir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Matematiksel düşünme yöntemini açıklayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5