EN
  • Anasayfa
  • MBG220 Biyoetik (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MBG220 - Biyoetik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoetik MBG220 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı; etik nedir kavrayarak ahlak olgusu ile farklarını ortaya koymak; bilim etiği ve meslek etiği hakkında bilgiler vermek; genetik ve biyoteknoloji alanında karşılaşılan etik problemleri tartışmak; ötanazi; yapay genomlar, dondurulmuş embriyolar ve kök hücre olgusu ile klonlama hakkında bilgi vermek; poster sunum ve sözlü sunum hazırlama ile lisans öğrenci projeleri hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.

Ders İçeriği

Etik nedir? Ahlak nedir? Etik ve ahlak arasındaki farklar nelerdir? Modern ahlak anlayışındaki temel görüşler nelerdir? Meslek etiği nedir? Meslek etiğinde, etik olan ve olmayan davranışlar nelerdir? Bilim nedir? Bilim ve etik ilişkisi nedir? Genetik ve biyoteknoloji alanındaki gelişmeler ve bu alandaki etik sorunlar Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve GDO'lu ürünler ile ilgili etik yaklaşımlar Ötanazi, kök hücre çalışmaları ve embriyoların kullanımında etik yaklaşımlar Klonlama, poster ve sözlü sunum hazırlamada dikkat edilecek hususlar.

Ders Kaynakları David Suzuki, Peter Knudtson ; Genethics 1990.
Singer P.A, Viens A.M, The Cambridge Textbook of Bioethics, 2008, Cambridge University Press.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoetiğe Giriş ve Kapsadığı Konular Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders
2 Etik nedir? Ahlak nedir? Etik ve ahlak arasındaki farklar nelerdir? Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Ders
3 Modern ahlak anlayışındaki temel görüşler ve erdem teorisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Meslek etiği nedir? Meslek etiğinde, etik olan ve olmayan davranışlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Bilim nedir? Bilim ve etik ilişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Developments in the field of genetics, ethical rules in genetic studies Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Developments in the field of genetics, ethical rules in genetic studies Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders
9 Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve GDO'lu ürünler ile ilgili etik yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Ötanazi, ötanazi çeşitleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Kök hücre çalışmaları ve embriyoların kullanımında etik yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Klonlama ve etik açıdan klonlama çalışmalarının değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Preparing a poster presentation, what are the points to be taken into consideration when preparing a poster presentation? Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Sözlü sunum hazırlama, sözlü sunum hazırlamada dikkate edilecek hususlar nelerdir? Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
15 TÜBİTAK 2209-A proje hazırlama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler moleküler biyoloji, genetik ve biyoteknoloji konularındaki araştırmalarla ilgili etik kavramlar ve bu konudaki yasa ve yönetmelikler konusunda bilgi sahibi olacaktır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler biyoetik tarihçesi konusunda bilgi sahibi olacaktır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğrenciler yeni üreme teknikleri ve emriyon-fetüs hakları konusunda bilinçlenecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Students will be able to consider bioethical points on of stem cell technologies and experiments carried out with animals. Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dersin sonunda öğrenciler etik kuramı ve biyoetik konusunda bilgi sahibi olacaktır. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Öğrenciler moleküler biyoloji, genetik ve biyoteknoloji konularındaki araştırmalarla ilgili etik kavramlar ve bu konudaki yasa ve yönetmelikler konusunda bilgi sahibi olacaktır. 1 1 1 1 1 1 1 1 3 5 1 1
Öğrenciler biyoetik tarihçesi konusunda bilgi sahibi olacaktır. 1 2 1 1 1 1 1 1 3 5 1 1
Öğrenciler yeni üreme teknikleri ve emriyon-fetüs hakları konusunda bilinçlenecektir. 1 1 1 1 1 1 1 1 3 5 2 1
Students will be able to consider bioethical points on of stem cell technologies and experiments carried out with animals. 1 1 1 1 1 1 2 1 3 5 2 1
Dersin sonunda öğrenciler etik kuramı ve biyoetik konusunda bilgi sahibi olacaktır. 1 1 1 1 1 1 1 1 3 5 1 1
Ortalama Değer 1 1,2 1 1 1 1 1,2 1 3 5 1,4 1