| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Terminoloji | MBG215 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze öğrenme |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hacer KAYA ÇAKIR |
| Amaç |
Moleküler Biyoloji alanıyla ilgili terimlerin ayırt edilmesi, doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması ve kullanabilmesi için gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Terminolojiye giriş, Moleküler Biyolojide kullanılan terimler , moleküler genetikte kullanılan terimler, Biyoteknoloji alanında kullanılan terimler, Kanser biyolojisinde kullanılan terimler, Moleküler biyoloji ve genetik araştırmalarında kullanılan terimler, yeni nesil teknolojide kullanılan terimler |
| Ders Kaynakları |
Doç. Dr. Nagihan Gülsoy , Doç. Dr. Yıldız Aydın , Prof. Dr. Ahu Altınkut Uncuoğlu ,Hücre Ve Moleküler Biyoloji Sözlüğü, Nobel Tıp Kitabevleri,4. Baskı
M. SAYİTOĞLU, Genetik Terimler Sözlüğü. İstanbul: Türk Hematoloji Derneği-2013, pp.51 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Terminolojiye Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Moleküler Genetik Araştırmalarında Kullanılan Temel Terimler -1 | Tartışmalı Ders |
| 3 | Moleküler Genetik Araştırmalarında Kullanılan Temel Terimler -2 | Tartışmalı Ders |
| 4 | Biyoteknoloji Araştırmalarında Kullanılan Terimler | Tartışmalı Ders |
| 5 | Hücre Biyolojisi Araştırmalarında Kullanılan Terimler | Tartışmalı Ders |
| 6 | Moleküler Biyoloji Araştırmalarında Kullanılan Temel Terimler-1 | Tartışmalı Ders |
| 7 | Moleküler Biyoloji Araştırmalarında Kullanılan Temel Terimler-2 | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Prokaryotik Sistemlerde Kullanılan Temel Terimler | Tartışmalı Ders |
| 10 | Moleküler Bitki Biyolojisi Araştırmalarında Kullanılan Temel Terimler | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kanser Araştırmalarında Kullanılan Temel Terimler | |
| 12 | Moleküler Ekoloji Araştırmalarında Kullanılan Terimler | Tartışmalı Ders |
| 13 | Embriyoloji Araştırmalarında Kullanılan Terimler | Tartışmalı Ders |
| 14 | Yeni Nesil Teknolojilerde Kullanılan Temel Terimler | Tartışmalı Ders |
| 15 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Moleküler Biyoloji Alanında temel kavramların öğrenilmesini sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Moleküler Genetik Alanında temel kavramların öğrenilmesini sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ve paralel alanlarla ilgili terminolojiyi kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenilen terminoloji bilgisiyle makale okuma ve yorumlama becerisi kazanmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moleküler Biyoloji Alanında temel kavramların öğrenilmesini sağlamak | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | ;
| Moleküler Genetik Alanında temel kavramların öğrenilmesini sağlamak | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ;
| Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ve paralel alanlarla ilgili terminolojiyi kavramak | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ;
| Öğrenilen terminoloji bilgisiyle makale okuma ve yorumlama becerisi kazanmak | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,75 | 3,75 | 3,25 | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 3 | 3 | 3,25 | 3,75 | 3,5 | 3,5 |