Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sistematik Biyoloji | MBG217 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | anlatım, sunum, soru –cevap, |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Mustafa KOYUN |
Amaç |
Sistematik biyolojideki uygulamaları araştırmak Yaşamın çeşitliliğini ve değerini kavramak ve canlılar aleminin beş temel taksasını incelemek Modern sistematik analizleri kapsamında filogeni, taksonomi ve evrim kavramlarını incelemek Biyoçeşitlilik informatiğini ulusa ve uluslararası organizasyon ve vertabanları kapsamında incelemek |
Ders İçeriği |
Biyosferin çeşitliliğine genel bir bakış; türler ve türleşme; çağdaş taksonominin terimleri ve kavramları; filogeni, homoloji, analoji; taksonomiye fenetik ve kladistik yaklaşımlar; Morena, Fungi, Protista, Plantae ve Animalia sistematiği |
Ders Kaynakları |
Phylogenetic Systematic. Translated by D. Dwight Davis & Rainer Zangeri, Illions Ressue, 1999.
Yılmaz, İ. 2012. Taksonomik Zoolojinin Prensip ve Metotları, Sürat Üniversite Yayınları, İstanbul, 245s.
Özkan, M. 1988. Taksonominin Prensipleri, Fen-Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 45, Fen Kesimi Yayınları No: 15, Biyoloji Bölümü Yayınları No: 8, Fen-Edebiyat Fakültesi Ofset Tesisleri, Erzurum, 138s.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türlerin farklılaşması | |||
Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması | |||
Tür tanımları | |||
Tür içi kategoriler | |||
Taksonomik Hiyerarşi | |||
Türlerin farklılaşması | |||
Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması | |||
Tür tanımları | |||
Tür içi kategoriler | |||
Taksonomik Hiyerarşi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türlerin farklılaşması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması | 1 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tür tanımları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tür içi kategoriler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Taksonomik Hiyerarşi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türlerin farklılaşması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sistematik ve Taksonomi kavramlarının açıklanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tür tanımları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tür içi kategoriler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Taksonomik Hiyerarşi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,1 | 0,2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |