| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Biyoloji I | MBG101 | 1 | 3 + 3 | 7,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
| Amaç |
Öğrencilere bitki bilimi ile ilgili genel kavramları öğretmek; bitkiler aleminde sınıflandırmanın önemini kavramak; temel olarak bir bitki hücre yapısını, hücre organizasyonlarını, hücrede meydana gelen olayları kavramak; bitki doku ve organlarının yapı ve görevlerini öğretmek; bitkilerde morfolojik, anatomik, fizyolojik, ekolojik ve taksonomik yapıyı temel anlamda anlamak ve öğrencilere bu konudaki analitik düşünme ve araştırma yetisini kazandırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Botaniğin tarihçesi, bitkilerde sınıflandırmanın önemi, prokaryot ve ökaryon canlılar, bitki hücresinin yapısı ve organeller, yaşamın molekülleri, hücre bölünmesi, protein sentezi, bitki dokuları ve görevleri, bitki organları ve görevleri, vejetatif organlar, generatif organlar; bitkilerde üreme. |
| Ders Kaynakları |
Bitki Biyolojisi Botanik
Bitki Biyolojisine Giriş Botanik Bitki Biyolojisi Bitki Biyolojisi, Linda E. Graham , James M. Graham , Lee W. Wilcox, Palme Yayınevi Biyoloji Küresel Bir Yaklaşım, Neil A. Campbell, Jane B. Reece Pearson Eğitim Yayıncılık |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 14 | 70 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
| AKTS | 7,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders: Botaniğin tarihçesi; bitkilerde sınıflandırmanın önemi; binomial adlandırma Laboratuvar: Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve rapor hazırlama | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Laboratuar |
| 2 | Course: Structure of the cell; organelles and their functions; differences between plant and animal cells Laboratory: Equipment used in the laboratory, types of microscopes | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Ders: Yaşamın temel molekülleri; karbonhidratlar, yağlar, proteinler, nükleik asitler Laboratuvar: Işık mikroskobunun hakkında bilgi, ışık mikroskobunun kısımları, kullanımı ve görüntü bulma | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 4 | Ders: DNA ve RNA'nın yapısı Laboratuvar: Kesit alma ve preparat hazırlama, bitki hücresinin incelenmesi | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 5 | Ders: Protein sentezi Laboratuvar: Plazmoliz ve deplazmoliz | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Ders: Hücre döngüsü; mitoz ve mayoz bölünme Laboratuvar: Rotasyon ve sirkülasyon | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 6 | Ders: Hücre döngüsü; mitoz ve mayoz bölünme Laboratuvar: Rotasyon ve sirkülasyon | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav (Vize) | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| 9 | Ders: Hücresel solunum Laboratuvar: Nişasta tipleri | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 10 | Ders: Bitki dokularının sınıflandırılması; meristematik dokular Laboratuvar: Kristaller ve sistolit | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 11 | Ders: Bitkilerde sürekli dokular-I. Bölüm Laboratuvar: Epiderma ve stoma tipleri | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 12 | Ders: Bitkilerde sürekli dokular-II. Bölüm Laboratuvar: Trikom çeşitleri | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 13 | Ders: Bitki organlarının sınıflandırılması; kökün morfolojik ve anatomik yapısı Laboratuvar: Bitkilerde salgı doku | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 14 | Ders: Gövdenin morfolojik ve anatomik yapısı Laboratuvar: Bitkilerde destek doku | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 15 | Ders: Yaprağın morfolojik ve anatomik yapısı Laboratuvar: ve bitkilerde üreme | Ders Laboratuar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bitki dokuları ve organlarını öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Prokaryot ve ökaryot canlılarla ilgili farkları, bitki hücrenin yapısını ve organelleri, DNA ve RNA'nın yapısını ve fonksiyonlarını anlar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Protein sentezi, hücre döngüsü, fotosentez ve hücresel solunumu öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Laboratuvarda çalışma düzeni ve esaslarına uygun bir şekilde çalışma becerisini kazanır, mikroskop çeşitlerini ve mikroskop kullanmayı öğrenir. | Laboratuvar Çalışması Yazılı Sınav | Laboratuar Ders | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma |
| Binomial adlandırma ve taksonomi kategorileri ile ilgili temel kuralları öğrenir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bitki dokuları ve organlarını öğrenir. | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Prokaryot ve ökaryot canlılarla ilgili farkları, bitki hücrenin yapısını ve organelleri, DNA ve RNA'nın yapısını ve fonksiyonlarını anlar. | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Protein sentezi, hücre döngüsü, fotosentez ve hücresel solunumu öğrenir. | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Laboratuvarda çalışma düzeni ve esaslarına uygun bir şekilde çalışma becerisini kazanır, mikroskop çeşitlerini ve mikroskop kullanmayı öğrenir. | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Binomial adlandırma ve taksonomi kategorileri ile ilgili temel kuralları öğrenir. | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 4,8 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 |