| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel Biyoloji II | MBG102 | 2 | 3 + 3 | 7,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hayvanlarla ilgili çalışmaların onların doğal ortamlarında nasıl yapılacağını kavramak. Hayvansal dokuların işlev ve özelliklerini bilmek. |
| Ders İçeriği |
Hayvan biyoloji ve ekolojisi ile ilgili temel bilgiler ve hayvansal dokular |
| Ders Kaynakları |
Neil A Campbell, Jane B. Reece, (2008) Biology with MasteringBiology, Pearson Education January.
Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım II, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım I, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA Temel Histoloji ; Basım Yılı, 2022 ; Basım Sayısı, 1 ; Sayfa Sayısı, 256 ; Kitap Dili, Türkçe ; Yazar(lar), Prof. Dr. Mukaddes Eşrefoğlu ... Neil A Campbell, Jane B. Reece, (2008) Biology with MasteringBiology, Pearson Education January. Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım II, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA Yaşamın Temel Kuralları, Ali Demirsoy, Cilt 1 Kısım I, Meteksan A.Ş. , PK 105, Maltepe, ANKARA Temel Histoloji ; Basım Yılı, 2022 ; Basım Sayısı, 1 ; Sayfa Sayısı, 256 ; Kitap Dili, Türkçe ; Yazar(lar), Prof. Dr. Mukaddes Eşrefoğlu ... |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 15 | 4 | 60 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,24 | |||
| AKTS | 7,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Zoolojiye giriş | Ders |
| 2 | Hayvan ekoloji ve biyolojisi hakkında temel bilgiler | Ders |
| 3 | Hayvansal Dokular- bağ doku | Ders Gösterim |
| 4 | Epitel doku | Ders Gösterim |
| 5 | Kan doku | Ders Gösterim |
| 6 | Kas doku | Ders Gösterim |
| 7 | Kemik doku | Ders Gösterim |
| 8 | Kıkırdak doku | Ders Gösterim |
| 9 | Sinir doku | Ders Gösterim |
| 10 | Makale inceleme ve tartışma | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
| 11 | Doku preparat hazırlama teknikleri | Ders |
| 12 | histolojik boyama teknikleri | Ders |
| 13 | Zoocoğrafya | Ders |
| 14 | Zoolojide moleküler çalışmalar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hayvanlar aleminin temel özelliklerini ve çeşitliliğini anlamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hayvanların ekolojik rollerini ve çevreleriyle etkileşimlerini analiz etmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hayvanları bilimsel bir bakış açısıyla sınıflandırmak ve tanımlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Hayvansal dokuları mikroskobik olarak inceleyebilmek | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Histolojik boyama tekniklerini anlamak ve doğru şekilde uygulamak | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hayvanlar aleminin temel özelliklerini ve çeşitliliğini anlamak | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
| Hayvanların ekolojik rollerini ve çevreleriyle etkileşimlerini analiz etmek. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | ;
| Hayvanları bilimsel bir bakış açısıyla sınıflandırmak ve tanımlamak. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | ;
| Hayvansal dokuları mikroskobik olarak inceleyebilmek | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | ;
| Histolojik boyama tekniklerini anlamak ve doğru şekilde uygulamak | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 2 | 2,2 | 2 | 4 | 3 | 2,8 | 3 | 3,6 | 5 | 2,6 |