Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Moleküler Biyolojide Uygulamalar I | MBG401 | 7 | 0 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | sözlü ve uygulamalı |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan DARCAN Prof. Dr. Dilek ÜNAL Doç. Dr. İsmail POYRAZ Doç. Dr. Onur EROĞLU Doç. Dr. Tuba YAĞCI Doç. Dr. Rafig GURBANOV Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ Prof. Dr. Ülküye Dudu GÜL Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK Doç. Dr. Sinem ÇAĞLAYAN |
Amaç |
Öğrenilen bilgilerin Laboratuvarda uygulamasını tek başına yapabilmesini sağlayacak çalışmalar yaptırmak ve veriler elde edildiğinde değerlendirme, yazma, sunumunu yapabilme becerisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Araştırma konusu edinme, konuyu literatürel araştırma, metodik yaklaşımlar ve uygulama, deneysel sonuçları elde etme ve sonuçları değerlendirme ve sunma.. |
Ders Kaynakları |
Literatürdeki makaleler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev (Sunum) | 20 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
100
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 9 | 14 | 126 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 2 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırma konusunu belirleme | |
2 | Konunun Literatür taraması ve tartışılması | |
2 | Konunun Literatür taraması ve tartışılması | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
8 | Ara sınav | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
13 | Deneysel çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi | |
13 | Deneysel çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Deneysel bir düzenek kurabilmeyi, metodu uygulayabilmeyi, cihaz kullanabilmeyi öğrenir. | |||
Elde ettiği deneysel verilerden yeni sorular ve yeni metodik yaklaşımlar ortaya koyabilmeyi öğrenir. | |||
Deneysel sonuçların yazılı veya görsel sunumu, aktarımını öğrenir. | |||
Deneysel sonuçları almayı, değerlendirmeyi öğrenir | |||
Bir konu hakkında literatür taraması yapabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel bir düzenek kurabilmeyi, metodu uygulayabilmeyi, cihaz kullanabilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elde ettiği deneysel verilerden yeni sorular ve yeni metodik yaklaşımlar ortaya koyabilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deneysel sonuçların yazılı veya görsel sunumu, aktarımını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Deneysel sonuçları almayı, değerlendirmeyi öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir konu hakkında literatür taraması yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |