| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Biyolojide Uygulamalar II | MBG402 | 8 | 0 + 4 | 5,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan DARCAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrenilen bilgilerin Laboratuvarda uygulamasını tek başına yapabilmesini sağlayacak çalışmalar yaptırmak ve veriler elde edildiğinde değerlendirme, yazma, sunumunu yapabilme becerisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Araştırma konusu edinme, konuyu literatürel araştırma, metodik yaklaşımlar ve uygulama, deneysel sonuçları elde etme ve sonuçları değerlendirme ve sunma. |
| Ders Kaynakları |
Literatür verileri
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 4 | 14 | 56 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 1 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 8 | Ara sınav | Sözlü |
| 4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 4 | Deneysel çalışmalar veya literatür değerlendirilmesi | |
| 13 | Deneysel çalışmaların değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer Laboratuar |
| 14 | Deneysel çalışmaların değerlendirilmesi ve sunuma hazırlanması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bir konu hakkında literatür taraması yapabilir | |||
| Elde ettiği deneysel verilerden yeni sorular ve yeni metodik yaklaşımlar ortaya koyabilmeyi öğrenir. | |||
| Deneysel sonuçları almayı, değerlendirmeyi öğrenir | |||
| Deneysel sonuçların yazılı veya görsel sunumu, aktarımını öğrenir. | |||
| Deneysel bir düzenek kurabilmeyi, metodu uygulayabilmeyi, cihaz kullanabilmeyi öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bir konu hakkında literatür taraması yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Elde ettiği deneysel verilerden yeni sorular ve yeni metodik yaklaşımlar ortaya koyabilmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Deneysel sonuçları almayı, değerlendirmeyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Deneysel sonuçların yazılı veya görsel sunumu, aktarımını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Deneysel bir düzenek kurabilmeyi, metodu uygulayabilmeyi, cihaz kullanabilmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |