| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Enstrumental Analiz | MBG224 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hülya SİLAH (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümünde öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak alanları ile ilgili çalışmalarda nicel ve nitel bilgi toplayabilmek için analizler yapabilmek, bunun için modern cihazlar hakkında teorik bilgileri ve çeşitli örneklerin nasıl analiz edileceğini öğrenmek, karşılaşılan problemlerin aletli analiz tekniklerinden hangisi/hangileri ile çözümlendirilebileceği yargısına varabilmek, öğrencilerin bu bağlamda endüstri koşulları ve ihtiyaçlarına göre hazırlıklı ve donanımlı olarak yetiştirilmesidir. |
| Ders İçeriği |
Enstrümental yöntemlerin sınıflandırılması ve seçimi, Enstrümental yöntemlerin kalibrasyonu ve geçerliliği, Elektromanyetik Işıma, Optik atomik spektroskopi, Atomik kütle spektrometri ve Moleküler Kütle Spektrometri, Moleküler spektroskopi, İnfrared Absorpsiyon Spektroskopi ve Nükleer manyetik rezonans spektroskopi, Ayırma yöntemleri, kromatografi kavramı, Termal Analiz Yöntemleri |
| Ders Kaynakları |
1.Balcı,M.(1999), Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi *Erdik,E. (1993), Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Ankara, Gazi büro kitapevi
Gündüz, T. (2002) İnstrümental analiz Enstrümantal Analiz İlkeleri Douglas A. Skoog,F. James Holler,Stanley R. Crouch |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Enstrümental Yöntemlerin Sınıflandırılması, Yöntem Seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 2 | Enstrümental Yöntemlerin Kalibrasyonu, Yöntemin Geçerliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 3 | Elektromanyetik Işıma, Işığın Dalga ve Tanecik Özellikleri, Spektrometrik Yöntemlere Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 4 | Optik Cihazların Bileşenleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 5 | Optik Atomik Spektrometriye giriş, Atomik Absorpsiyon ve Atomik Floresans Spektrometri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 6 | Atomik Emisyon Spektrometri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 7 | Atomik Kütle Spektrometri ve Moleküler Kütle Spektrometri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 8 | Ara Sınav, Moleküler Spektroskopi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 9 | Moleküler Spektroskopiye Giriş, Beer Yasası, UV / Görünür Bölge Moleküler Absorpsiyonu | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 10 | Moleküler Floresans, Fosforesans ve Kemilüminesans Spektrometri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 11 | İnfrared Absorpsiyon Spektroskopi ve Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopiye Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 12 | Ayırma Yöntemlerine Giriş, Kromatografi Kavramı ve Gaz Kromatografisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 13 | Yüksek Performanslı Sıvı ve Süper Kritik Akışkan Kromatografisi, Kapiler Elektroforez | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| 14 | Termal Analiz Yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Enstrümental yöntem seçimi ve kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Farklı spektrometrik ve kromatografik yöntemlerden elde ettiği bilgileri kendi alanındaki çalışmalar için analiz ve sentez edebilme becerisi kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Bilinmeyen bir numune içeriğini tanımada teknik türlerini seçebilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Enstrümental analiz yöntemleri yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlayabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Enstrümental yöntem seçimi ve kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olmak | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | ;
| Farklı spektrometrik ve kromatografik yöntemlerden elde ettiği bilgileri kendi alanındaki çalışmalar için analiz ve sentez edebilme becerisi kazanmak | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | ;
| Bilinmeyen bir numune içeriğini tanımada teknik türlerini seçebilmek | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | ;
| Enstrümental analiz yöntemleri yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlayabilmek | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2,5 | 1 | 3 | 1 |