| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Moleküler Biyoloji II | MBG206 | 4 | 3 + 3 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail POYRAZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Hücresel mekanizmaların altında yatan moleküler temellerin anlaşılması ve genetik mühendisliğindeki uygulamaların öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
Hücre bağlantıları, hücre adhezyonu ve hücre dışı matriks, eşey hücreleri ve döllenme, gelişimin hücresel mekanizmaları, farklılaşmış hücre ve dokuların bakımı ve onarımı, kanser, genetik mühendisliğinin temelleri, bağışıklık sisteminin moleküler biyolojisi |
| Ders Kaynakları |
Lodish ve Ark. (2003) Moleküler Hücre Biyolojisi. Freeman and Company, New York/ G. M.
The Cell: A Molecular Approach, Seventh Edition (2016) by Geoffrey M. Cooper and Robert E. Hausman |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 6 | 18 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | Final | 7 | 1 | 7 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | mRNA Çevrimi (Translasyon) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 2 | Protein katlanması ve işlenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 3 | Protein Fonksiyonunun düzenlenmesi, Protein yıkımı | |
| 4 | Hücre sinyal iletim molekülleri ve reseptörleri | |
| 5 | Yüzey reseptörlerinin fonksiyonları | |
| 6 | Hücre içi sinyal ileti yolakları | |
| 7 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 8 | Sinyal iletimi ve hücre iskeleti, Gelişim ve farklılaşmada sinyal iletimi | Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 9 | Programlanmış hücre ölümünün (Apotosis)düzenlenmesi | |
| 10 | Mutasyon kavramı, Mutasyon çeşitleri | Beyin Fırtınası Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 11 | Mutajenler ve genel onarım mekanizmaları | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 12 | Bağışıklığın temel ilkeleri ve tanımlar | Tartışmalı Ders Gösterim Benzetim |
| 13 | Antikor çeşitleri ve moleküler yapısı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 14 | Antijen-Antikor ilişkisi ve Haptenler | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hücredeki sinyalizasyonu tüm yönleriyle öğrenir ve değerlendirebilir. | |||
| Mutasyon ve mutajen kavramı ve canlılardaki etkilerini öğrenir, Bağışıklık sistemi ve genel tanımlarını, antikor, antijen ve hapten kavramlarını ve çeşitlerini öğrenir. | |||
| Translasyon mekanizmasını öğrenir. Polipeptit zincirinin nasıl katlandığı, işlendiği ve yıkımı ile ilgili mekanizmaları öğrenip fonksiyonel etkilerini değerlendirebilir. | |||
| Hücrelerin birbirleriyle bağlantılarını öğrenir ve hücreler arasındaki etkileşimleri değerlendirebilir. Apoptosis ve mekanizlarını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hücredeki sinyalizasyonu tüm yönleriyle öğrenir ve değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Mutasyon ve mutajen kavramı ve canlılardaki etkilerini öğrenir, Bağışıklık sistemi ve genel tanımlarını, antikor, antijen ve hapten kavramlarını ve çeşitlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Translasyon mekanizmasını öğrenir. Polipeptit zincirinin nasıl katlandığı, işlendiği ve yıkımı ile ilgili mekanizmaları öğrenip fonksiyonel etkilerini değerlendirebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Hücrelerin birbirleriyle bağlantılarını öğrenir ve hücreler arasındaki etkileşimleri değerlendirebilir. Apoptosis ve mekanizlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |