| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizyoloji I | MBG307 | 5 | 3 + 3 | 6,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | teorik ve uygulama |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Doç. Dr. Sema LEBLEBİCİ |
| Amaç |
Bitki fizyolojisi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
Suyun yapısı ve özellikleri, bitkilerde su dengesi, mineral beslenme, Fotosentez:Işık reaksiyonları, Fotosentez:Karbon reaksiyonları, Flöemde taşınım, Solunum ve lipid metabolizması, Mineral Besinlerin Özümlenmesi, Fitokrom ve Bitki gelişmesinin ışık tarafından denetlenmesi, Bitki Hormonları |
| Ders Kaynakları |
Bitki Fizyolojisi, Taiz and Zeiger
Anatomi ve Fizyoloji, Prof Dr Abdurrahman AKTÜMSEK, NOBEL YAYINLARI, 2010 Renkli Fizyoloji Atlası, Prof. Dr. S. Silbernagl, Prof. Dr. A. Despopulos |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Kısa Sınav 1 | 15 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,04 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 12 | Suyun yapısı ve özellikleri, bitkilerde su dengesi | |
| 7 | mineral beslenme | |
| 3 | Fotosentez:Işık reaksiyonları | |
| 2 | Fotosentez: Karbon reaksiyonları | |
| 5 | Flömde Taşınım | |
| 4 | Solunum | |
| 11 | Lipid metabolizması | |
| 13 | Vize | |
| 10 | Mineral Besinlerin özümlenmesi | |
| 6 | Fitokromlar | |
| 14 | Oksinler | |
| 12 | Giberellinler ve Sitokininler | |
| 13 | Etilen | |
| 1 | Absisik Asit |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler bitki hormonları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | |||
| Öğrenciler çimlenme, apikal dominansi ve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | |||
| Bu dersin sonunda öğrenciler mineral, karbon,azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||
| Bu dersin sonunda öğrenciler, bitkilerde su alımı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||
| Dersin sonunda öğrenciler difüzyon, ozmoz ve su potansiyeli hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenciler bitki hormonları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler çimlenme, apikal dominansi ve senesens gibi büyüme olayları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu dersin sonunda öğrenciler mineral, karbon,azot ve enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bu dersin sonunda öğrenciler, bitkilerde su alımı hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Dersin sonunda öğrenciler difüzyon, ozmoz ve su potansiyeli hakkında bilgi sahibi olacaktır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |