| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizyoloji II | MBG308 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Onur EROĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İnsan fizyolojisinin temellerinin öğrenilmesi |
| Ders İçeriği |
Homeostatik mekanizmalar, membran potansiyeli, nöron fizyolojisi, merkezi sinir sistemi, periferik sinir sistemi, özel duyular, endokrinoloji prensipleri ve merkezi endokrin organları, kas fizyolojisi, vücut hareketlerinin kontrolü, bilinç ve davranış |
| Ders Kaynakları |
Lippincott Fizyoloji
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 15 | 45 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fizyolojiye giriş | |
| 2 | Homeostatik mekanizmalar | |
| 3 | membran potansiyeli | |
| 4 | nöron fizyolojisi | |
| 5 | merkezi sinir sistemi | |
| 6 | periferik sinir sistemi | Sözlü |
| 7 | Ara dönem sınavı | |
| 8 | özel duyular | Sözlü |
| 9 | endokrinoloji prensipleri ve merkezi endokrin organları | |
| 10 | kas fizyolojisi | |
| 11 | vücut hareketlerinin kontrolü, bilinç ve davranış | |
| 12 | dolaşım fizyolojisi | Sözlü |
| 13 | solunum fizyolojisi | Sözlü |
| 14 | sindirim fizyolojisi | Sözlü |
| 15 | boşaltım fizyolojisi | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan fizyolojisinin temellerinin öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan fizyolojisinin temellerinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |