| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gelişim Biyolojisi | MBG310 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Onur EROĞLU (Yıl: 2025 - 2026) Prof. Dr. Onur EROĞLU (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Onur EROĞLU |
| Amaç |
Gelişimsel biyolojiyi moleküler ve genetik açıdan öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Gelişim modelleri, hücre farklılaşma mekanizmaları, hücre kaderinin ve embriyonik eksenlerin belirlenmesi, organ oluşumu sırasında hücreler arası etkileşimler |
| Ders Kaynakları |
Ders notları
Gelişim Biyolojisi, Prof. Dr. A. Yavuz KILIÇ, Anadolu Üni, 1997 Gelişim Biyolojisi, Scott F. Gilbert, nobel tıp kitabevleri |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 1 | 3 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 15 | 45 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,39 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Gelişim Biyolojisine Giriş | |
| 2 | Büyüme ve Farklılaşmanın Kontrolü | |
| 3 | Gelişimde Görevli Genler | |
| 4 | Mitoz Hücre Bölünmesi | Sözlü |
| 5 | Mayoz Hücre Bölünmesi | |
| 6 | Hücre Adhezyon Molekülleri | |
| 7 | Vize | |
| 8 | DNA Metilasyonu ve Gelişim Genetiğindeki Önemi | Sözlü |
| 9 | JAK/STAT Sinyal Yolağı | |
| 10 | MAPK Sinyal Yolağı | Sözlü |
| 11 | Notch Sinyal Yolağı | |
| 12 | WNT Sinyal Yolağı | |
| 13 | WNT Sinyal Yolağı ve Gelişim Genetiğindeki Önemi | Sözlü |
| 14 | Hedgehog Sinyal Yolağı ve Organizma Üzerine Etkileri | |
| 15 | Gelişim Genetiği ile ilişkili Hastalıklar ve Moleküler Mekanizmaları | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| organ oluşumu sırasında hücreler arası etkileşimlerin anlaşılması | Yazılı Sınav | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| DNA Metilasyonun Gelişimdeki Öneminin Öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| hücre kaderinin ve embriyonik eksenlerin belirlenmesi | Yazılı Sınav | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hücre farklılaşmasında yer alan sinyal yolaklarının öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Gelişim Modellerinin Öğrenilmesi | Yazılı Sınav | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim Modellerinin Öğrenilmesi | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |