| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İmmünoloji | MBG427 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Tuba YAĞCI GURBANOV |
| Amaç |
İmmün sistem hakkında bilgi vermek ve immün yanıtın oluşumu sırasındaki mekanizmaları açıklamak |
| Ders İçeriği |
Immun sistem hücreleri, doğal ve kazanılmış immunite, lenfosit ve antijen reseptörlerinin oluşumu, immün yanıt ve konakçı savunma mekanizmasındaki aksamalar hakkında bilgi vermektir |
| Ders Kaynakları |
Temel İmmünoloji: Functions and Disorders of the Immune System, Abul K. Abbas, Andrew H., Md. Lichtman
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2016 - 2017 2017 - 2018 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 5 | 50 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 6 | 18 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İmmünolojiye Giriş | Ders |
| 2 | İmmün Sistemin Doku ve Hücreleri | Ders |
| 3 | Doğal İmmünite | Ders |
| 4 | Innate Lymphoid Cells | Ders |
| 5 | HLA-MHC Sistemi | Ders |
| 6 | Antijen Sunumu | Ders |
| 7 | T Hücre Ontogenezi ve Aktivasyonu | Ders |
| 8 | T Hücre Alt grupları | |
| 9 | B Hücre Ontogenezi ve Aktivasyonu | Ders |
| 10 | Antikorlar ve İmmün Yanıt | Ders |
| 11 | İmmün Hafıza | Ders |
| 12 | İmmün Yanıtın Sonlandırılması | Ders |
| 13 | Antijen ve İnflamatuvar Yanıtlar | Ders |
| 14 | Makale araştırma ve inceleme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel immünoloji ile ilgili bilimsel verilerin doğru hazırlanarak sunulmasının bilinmesi | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İmmün yanıtların ve görev alan hücre tiplerinin, temel özellik ve mekanizmalarının kavranmış olması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İmmün sistemde görev alan moleküllerin temel özelliklerinin kavranmış olması | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İmmün sistemin mekanizmalarının bilinmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İmmün sistemin temel özelliklerinin bilinmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel immünoloji ile ilgili bilimsel verilerin doğru hazırlanarak sunulmasının bilinmesi | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | ;
| İmmün yanıtların ve görev alan hücre tiplerinin, temel özellik ve mekanizmalarının kavranmış olması | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | ;
| İmmün sistemde görev alan moleküllerin temel özelliklerinin kavranmış olması | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | ;
| İmmün sistemin mekanizmalarının bilinmesi | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | ;
| İmmün sistemin temel özelliklerinin bilinmesi | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,4 | 2,6 | 2,2 | 2 | 2 | 2,8 | 2,4 | 3,2 | 3 | 4,4 | 5 | 4,6 |