| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Model Organizmalar | MBG212 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Model organizmalar, onların genetik yapısı ve moleküler biyolojisi hakkında bilgi paylaşımı. |
| Ders İçeriği |
Model organizmalara giriş, bakteriofajlar, bakteriler, mayalar, algler, bikiler, zebra balığı, fareler, deney hayvanları ile çalışma kuralları ve etik. |
| Ders Kaynakları |
Gelişmekte olan Model Organizmalar
Spesifik Ders Notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Model organizmalara giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Bakteriofajlar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Virüsler | Tartışmalı Ders |
| 5 | Mayalar | Tartışmalı Ders |
| 6 | Maya moleküler biyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Algler | Tartışmalı Ders |
| 8 | Dönemiçi ara sınav | |
| 9 | Bitkiler | Ders |
| 10 | Arabidopsis thaliana | Tartışmalı Ders |
| 11 | Zebrabalığı | Tartışmalı Ders |
| 12 | Hayvan modelleri: fareler ve sıçanlar | Tartışmalı Ders |
| 13 | Deney hayvanları ile çalışma kuralları ve etik | Ders |
| 14 | Deney hayvanları mevzuatı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Model organizmalarla yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinme | |||
| Model organizmaların biyolojisi hakkında bilgi edinme | |||
| Model organizma nedir öğrenme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Model organizmalarla yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinme | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Model organizmaların biyolojisi hakkında bilgi edinme | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Model organizma nedir öğrenme | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 |