| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Adli Genetik | MBG429 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Prof. Dr. Onur EROĞLU |
| Amaç |
Adli olaylarda genetik biliminin temelinin öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Tek nükleotid polimorfizmi, hap map projesi, adli genetik vakaların incelenmesi, Değişken sayıda DNA tekrarları, restriksiyon fragment uzunluk polimorfizmi |
| Ders Kaynakları |
Adli Genetiğe Giriş, İpek ESEN MELEZ
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Adli Genetik Tarihçe | |
| 2 | DNA ve Adli Bilimler | |
| 3 | Tek nükleotid polimorfizmi | |
| 4 | hap map projesi | |
| 5 | Değişken sayıda DNA tekrarları | |
| 6 | restriksiyon fragment uzunluk polimorfizmi | |
| 7 | vize | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi | |
| 11 | adli genetik vakaların incelenmesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Adli olaylarda genetik biliminin temelinin öğrenilmesi hedeflenmektedir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Adli olaylarda genetik biliminin temelinin öğrenilmesi hedeflenmektedir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |