Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sayısal Görüntü İşleme Uygulamaları | ECE6049 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emre DANDIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Görüntülerin temel yapısını kavrayarak görüntüyü işleme yetisini kazandırmak ve görüntüleri işleyerek ihtiyaca yönelik uygulama geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlar. Örnekleme ve nicemleme. Sayısal görüntülerin gösterimi, çözünürlük, görüntü büyütme ve küçültme. Komşuluk, bitişiklik, bağlanabilirlik, bölgeler, sınırlar, uzaklık ölçütleri. Görüntü üzerinde gezinme. Basit görüntü işleme algoritmaları. Basit süzgeçler ve uygulamaları. Renk modelleri. Görüntü dosya formatları. |
Ders Kaynakları |
Computer Vision, L. G. Shapiro, G. C. Stockman
Computer Vision: A Modern Approach, D. A. Forsyth, J. Ponce GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004. Digital Image Processing, R. C. Gonzalez, R. E. Woods, OW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dijital görüntü işlemeye giriş | Ders Laboratuar |
2 | Görüntüleri iyileştirme ve geri yükleme | Ders Laboratuar |
3 | Görüntü segmentasyonu | Ders Laboratuar |
4 | Görüntü sınıflandırma | Ders Laboratuar |
5 | Nesnelerin algılanması ve tanınması | Ders Laboratuar |
6 | Görüntü Restorasyonu | Ders |
7 | Renkli Görüntü İşleme | Ders |
8 | Basit filtreler ve uygulamaları | Ders |
9 | Renk modelleri. Görüntü dosya formatları | Ders |
10 | Görüntü Sıkıştırma ve Kodlama | Ders |
11 | Kenar bulma | Ders |
12 | İki boyutlu dönüşümler | Ders |
13 | Örüntü Sınıflandırma | Ders |
14 | Ders projesi sunumu ve tartışması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gerçek yaşamdan alınan görüntüler üzerinde derin öğrenme yöntemleri kullanarak bölütleme, görüntü analizi, tanıma işlemlerini yapma yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü İşleme alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelebilmek ve bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü İşleme’nin temel kavramlarını, tekniklerini, matematik ve yazılım altyapısını öğrenerek uygulayabilme yeteneği kazanmak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü İşleme’nin bilgisayar mühendisliğindeki, bilgisayar bilimlerindeki önemini kavramak. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Görüntü işleme ortamlarını ve araçlarını tanımak, kullanabilme yeteneği kazanmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gerçek yaşamdan alınan görüntüler üzerinde derin öğrenme yöntemleri kullanarak bölütleme, görüntü analizi, tanıma işlemlerini yapma yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Görüntü İşleme alanında gelişen araştırma konularını takip edebilir duruma gelebilmek ve bu konuda kısa seminerler hazırlayarak sunum yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Görüntü İşleme’nin temel kavramlarını, tekniklerini, matematik ve yazılım altyapısını öğrenerek uygulayabilme yeteneği kazanmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Görüntü İşleme’nin bilgisayar mühendisliğindeki, bilgisayar bilimlerindeki önemini kavramak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Görüntü işleme ortamlarını ve araçlarını tanımak, kullanabilme yeteneği kazanmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |