Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uzmanlık Alan | BM7000 | 6 + 0 | 10,0 |
Birim Bölüm | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Öğrenci ile tez çalışması hakkında planlı ya da plansız toplantılar ile yürütülür. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU |
Ders Veren | Prof. Dr. Cihan KARAKUZU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Nihan KAZAK Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU |
Amaç |
Öğrencinin tez çalışmasını danışmanının güdümünde yapmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com, tandfonline.com
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Literatür tarama | Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Makale inceleme | |
4 | Değerlendirme | |
13 | Rapor hazırlama ve sunma | |
10 | Literatür takibi | |
7 | Tez çalışmaları-1 | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Tez çalışmaları-2 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
13 | Rapor hazırlama ve sunma | |
10 | Tez çalışmaları-3 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
11 | Tez çalışmaları-4 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
12 | Tez çalışmaları-5 | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim |
13 | Dönem içi çalışmaların Danışmana sunulmak üzere raporlanması | Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi | Gösterim Benzetim Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | Sözlü Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. | - | - | - | - | - | 3 | 5 | 5 | - | - |
Literatürdeki yayınları takip edebilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. | - | - | - | - | - | 4 | 5 | 3 | - | - |
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | - | - |