EN
  • Anasayfa
  • BM7000 Uzmanlık Alan (2025 - 2026 / . Yarıyıl)
  • EN
BM7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan BM7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Öğrenci ile tez çalışması hakkında planlı ya da plansız toplantılar ile yürütülür.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Cihan KARAKUZU
Ders Veren Prof. Dr. Ahmet AKBAŞ Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN Dr. Öğr. Üyesi Burakhan ÇUBUKÇU Prof. Dr. Uğur YÜZGEÇ Dr. Öğr. Üyesi Alper YARGIÇ Dr. Öğr. Üyesi Vedat MARTTİN Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÜÇGÜN Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Süleyman YILDIRIM Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin PARMAKSIZ Dr. Öğr. Üyesi Rıdvan YAYLA
Amaç

Öğrencinin tez çalışmasını danışmanının güdümünde yapmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesini içerir.

Ders Kaynakları sciencedirect.com, ieeexplore.org, springer.com, tandfonline.com
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 10 140
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 4 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 6 6 36
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 4 4 16
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 70 1 70
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 309
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 12,12
AKTS 0,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş
2 Literatür tarama Sınıf Dışı Çalışma
7 Makale inceleme
4 Değerlendirme
13 Rapor hazırlama ve sunma
10 Literatür takibi
7 Tez çalışmaları-1 Sınıf Dışı Çalışma
8 Tez çalışmaları-2 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
13 Rapor hazırlama ve sunma
10 Tez çalışmaları-3 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
11 Tez çalışmaları-4 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
12 Tez çalışmaları-5 Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Benzetim
13 Dönem içi çalışmaların Danışmana sunulmak üzere raporlanması Sınıf Dışı Çalışma
14 Dönem raporunun sunulması ve değerlendirilmesi Gösterim Benzetim Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Literatürdeki yayınları takip edebilir. Sözlü Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Küçük Grup Tartışması Benzetim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. Sözlü Sınav Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir. 5 5 4 4 4 3 5 5 1 4
Literatürdeki yayınları takip edebilir. 5 5 4 3 4 - 5 - - 4
Tezi ile ilgili araştırmalarını gerçekleştirir. 5 4 4 3 4 4 5 3 1 -
Güncel konular hakkında kritik yapabilir. 5 4 4 3 4 - 5 5 - -
Ortalama Değer 5 4,5 4 3,25 4 1,75 5 3,25 0,5 2