| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mühendislik Matematiği I | EEM5031 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL (Yıl: 2021 - 2022) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Ümit Çiğdem TURHAL |
| Amaç |
Mühendislik Eğitiminde lineer cebir kavramlarının veri bilimi ile ilintili olarak irdelenmesi |
| Ders İçeriği |
Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemleri için çözüm yöntemleri, Vektör uzayları, Alt uzay kavramı, Rank, Baz, Boyut kavramları, Ortogonal matrisler, Matrislerin ortogonalleştirilmesi |
| Ders Kaynakları |
Introduction to Linear Algebra, 2nd Ed.Gilbert Strang, Wesley- Cambridge Press 1998
Linear Algebra and Its Applications, 3rd Ed. Gilbert Strang, Harcourt, Brace, Jovanovich, Publishers, 1988 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 5 | 10 | 50 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 5 | 20 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Vektörler, Uzunluk ve Nokta Çarpım. | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 2 | Düzlemler, Matrisler ve Lineer Denklemler | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 3 | Gauss eliminasyonu | Problem Çözme |
| 4 | Matrislerde eliminasyon, matris işlemlerinin kuralları | Sözlü |
| 5 | Gauss-Jordan yöntemi ile matris tersi alma, faktorizasyon | |
| 6 | Matris Transpozu ve Permütasyon matrisleri | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 7 | Vektör uzay ve alt uzayları, Sıfır uzayı, satır, sütun ve sol sıfır uzayı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 8 | Rank, Ax=b’nin çözümü | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 9 | Lineer bağımsızlık, baz ve boyut, | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 10 | Ortogonallik, izdüşümler | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 11 | Ortogonal bazlar ve Gram-Schmidt | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 12 | Determinant, Kofaktör, Cramer kuralı | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 13 | Özdeğer -Özvektör Problemi | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| 14 | Lineer Denklem Sistemleri Uygulamaları | Küçük Grup Tartışması Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | |||
| Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir | |||
| Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vektörler ve matrisler üzerinde denklem çözümü yöntemlerini kavrayarak uzunluk nokta çarpımı ve düzlemler üzerindeki ilişkileri kavrar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gauss Eliminasyonu , Matris üzerinde işlem prosedürleri Gauss-Jordan yöntemini kavrayarak bunları problemlerin çözümünde uygulayabilir hale gelir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | ;
| Matrisleri ve hesaplama yöntemlerini kullanarak difransiyel denklem çözümlerinde uygulayarak problem çözme yetisini kazanır | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | 3 | 3 | 3 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | 1 | 2,33 | 2,33 | - | - |