| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Elektrikli İşlerde İş Sağlığı ve Güvenliği | İSG105 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Tufan Volkan KÜÇÜK (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Tufan Volkan KÜÇÜK |
| Amaç |
Elektrik ile çalışmalardaki tehlikeleri tespit edebilmek ve gerekli güvenlik önlemlerini sağlayabilmek |
| Ders İçeriği |
Elektrik enerjisine ait temel kavramları bilmek koruyucu ekipmanlarını kullanımını kavramak |
| Ders Kaynakları |
Elektrikle çalışmalarda İş sağlığı ve Güvenliği
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,67 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik enerjisi ve tanımlar | |
| 2 | Elektrik tesislerinde güvenlik | |
| 3 | Elektrik işlerinde bakım onarım | Tartışmalı Ders |
| 4 | Elektrik iç tesislerinde güvenlik ve patlayıcı ortamlar, | Beyin Fırtınası |
| 5 | Statik elektrik | Sözlü |
| 6 | Yıldırımdan korunma | Sözlü |
| 7 | Ara sınav | Sözlü |
| 8 | Topraklama tesisatı | |
| 9 | Elektrik tesisatının kontrolü | |
| 10 | İzolasyon Hatası | Laboratuar |
| 11 | Kısa Devre, | Laboratuar |
| 12 | Hat Teması | |
| 13 | Elektrik Çarpmasında İlk Yardım | |
| 14 | İlgili mevzuat | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Elektrik ile çalışmalarda uyulması gereken yasal mevzuatları bilir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Elektrik ile çalışmalardaki tehlikeleri tespit eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Elektrik enerjisine ait temel kavramları bilir anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Elektrik ile çalışmalarda alınması gereken güvenlik önlemlerini bilir uygular takibini yapar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektrik ile çalışmalarda uyulması gereken yasal mevzuatları bilir | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Elektrik ile çalışmalardaki tehlikeleri tespit eder | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Elektrik enerjisine ait temel kavramları bilir anlar | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Elektrik ile çalışmalarda alınması gereken güvenlik önlemlerini bilir uygular takibini yapar | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 1,5 | 1,5 | 1,75 | 3,5 | 4 | 3,75 | - | - | - | - | - |