| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Çevre ve Atık Yönetimi | İSG236 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere sürdürülebilir çevre için atıklarıyla ilgili neler yapmaları gerektiğini öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Dünyamızı tehdit eden unsurlar; Sürdürülebilir çevre ve atıklar ile ilgili temel kavramlar; Atıkların sınıflandırılması; Atık Yönetimi; Atıkların geri Dönüşümü ve kazanımı, Atık yönetimiyle ilgili kampanya çalışmaları |
| Ders Kaynakları |
Ders notu ve sunumlar
Ders Notları Çevre Sağlığı ve Güvenliği, Anadolu Üniversitesi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
| Final | Final | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dünyamızı Tehdit Eden Unsurlar | Ders |
| 2 | Sürdürülebilir Çevre | Ders |
| 3 | Atıkların Sınıflandırılması | Ders |
| 4 | Atıklarımızı Nasıl Azaltabiliriz? | Ders |
| 5 | Atık Yöntemi | Ders |
| 6 | Atıkların Bertarafı | Ders |
| 7 | Atıkların Geri Dönüşümü | Ders |
| 8 | Ara Sınav (Genel Tekrar) | Ders |
| 9 | Atıkların Geri Kazanımı | Ders |
| 10 | Kendi Atık Yönetimini Oluşturma | Ders |
| 11 | Atık Yönetimiyle İlgili Kampanya Düzenleme | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 11 | Atık Yönetimiyle İlgili Kampanya Düzenleme | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 13 | Düzenlenen Kampanyanın Sonuçlarının Sunulması | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 13 | Düzenlenen Kampanyanın Sonuçlarının Sunulması | Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sürdürülebilir çevre için kendine özgü bir atık yönetimi oluşturur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde atma alışkanlığı edinir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çevresindekileri atık yöntemi konusunda bilinçlendirmek için faaliyetlerde bulunur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilir çevre ve atık yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. Çevreyi tehdit eden unsurları atıklar açısından irdeler. | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Sürdürülebilir çevre için kendine özgü bir atık yönetimi oluşturur. | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Sürdürülebilir çevre için atık yönetimi konusunda farkındalık kazanır. | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Atıklarını sınıflandırma ve geri dönüşümü/kazanımı mümkün olan atıklarını uygun biçimde atma alışkanlığı edinir. | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Çevresindekileri atık yöntemi konusunda bilinçlendirmek için faaliyetlerde bulunur. | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |