EN
  • Anasayfa
  • İSG101 Makine ve Teçhizat (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İSG101 - Makine ve Teçhizat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Makine ve Teçhizat İSG101 1 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Osman ÖZDAMAR
Ders Veren Öğr. Gör. Osman ÖZDAMAR
Amaç

Öğrencilerin endüstride kullanılan makine ve teçhizatlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Temel Kavramlar, Malzeme Bilgisi, Bağlama Elemanları, Güç ve Hareket İletim Elemanları, Talaşlı Üretim Yöntemleri, Talaşsız Üretim Yöntemleri, Pompalar Fanlar Kompresörler,

Ders Kaynakları Atatürk Üniversitesi Yayınları Makine Teçhizat
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 5 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 8 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Makine, Teçhizat, Sistem, Tesisat ve Cihaz Kavramları Sözlü
2 Malzeme Bilgisi Sözlü
3 Bağlama Elemanları
4 Güç ve Hareket İletim Elemanları Sözlü
5 Talaşlı Üretim Yöntemleri Sözlü
5 Talaşlı Üretim Yöntemleri Sözlü
7 Talaşsız Üretim Yöntemleri-1. Kısım Sözlü
8 Talaşsız Üretim Yöntemleri-2. Kısım Sözlü
9 Pompalar, Fanlar ve Kompresörler Sözlü
10 ARA SINAV Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
11 Yakıtlar ve Yanma Sözlü
12 Kazanlar ve Isı Değiştiricileri Sözlü
13 Yenilenebilir Enerji Dönüşüm Sistemleri Sözlü
14 Hidrolik ve Pünomatik Sistemler Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı‘na uygun alanlarda yeterli pratik ve teorik bilgi birikimine sahip olur. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bilgi ve becerilerini güvenlik ve koruma alanında uygulayabilme yetkinliği kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Alanında gördüğü dersleri çalışma hayatında uygulamaya dökme becerisi kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bireysel ve grup olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İş Sağlığı ve Güvenliği Programı‘na uygun alanlarda yeterli pratik ve teorik bilgi birikimine sahip olur. 2 - - - - - - - - - - - -
Bilgi ve becerilerini güvenlik ve koruma alanında uygulayabilme yetkinliği kazanır. - - 3 - - - - - - - - - -
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazanır. - - - - 4 - - - - - - - -
Alanında gördüğü dersleri çalışma hayatında uygulamaya dökme becerisi kazanır. - - - - - - 1 - - - - - -
Bireysel ve grup olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır. - - - 2 - - - - - - - - -