| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Toplam Kalite Yönetimi | TKY103 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bülent TURAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Toplam kalitenin temellerini kavrayarak bir kuruluşun kalite güvencesini sağlamasının yollarını ve önemini öğrenmek Toplam Kalite Yönetimi dersinin amacıdır. |
| Ders İçeriği |
Kalite, Toplam Kalite Kontrolü, kaizen, kalite kontrol öğeleri, toplam kalitenin temelleri, yönetim modelleri, kalite güvence sisteminin uygulanmasının nedenleri, kalite güvencesini sağlamak için yapılması gerekenler, ISO 9000, kalite yönetim sistemleri, müşteri odaklılık, kalite politikasının belirlenmesi. |
| Ders Kaynakları |
1- Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
3- ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993 5- ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001 4- ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002 2- KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları | |
| 2 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen) | Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) | |
| 4 | Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) | |
| 5 | Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları | |
| 6 | TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti | |
| 7 | Takım Çalışması | |
| 8 | Proses Yönetimi | |
| 9 | Örnek Çalışmalar | |
| 10 | Batı Yönetim Tarzlarıyla Karşılaştırmalar | |
| 11 | TKY uygulanmasındaki Sorunlar | |
| 11 | TKY uygulanmasındaki Sorunlar | |
| 13 | Uygulama | Ders Gösterim Benzetim |
| 13 | Uygulama | Ders Gösterim Benzetim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| TKY nın felsefe şemasını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| TKY nin anlamını ve hedeflerini kavrae | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Toplam Kalite Yönetiminin temel ilkelerini tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Kalite olgusunu tanımlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
| Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini açıklar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| TKY nın felsefe şemasını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| TKY nin anlamını ve hedeflerini kavrae | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplam Kalite Yönetiminin temel ilkelerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kalite olgusunu tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |