| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Problem Çözme Yöntemleri | İSG231 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Zülfikar AKTEKELİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Problem çözme tekniklerinin problemlerin analizinde ve çözümünde nasıl uygulandığını göstermektir |
| Ders İçeriği |
Problemin Tespiti, Verilerin Toplanması ve Analizi, Problemin Analizi, Problem Çözme Yaklaşımı, Problem Çözme Araç ve Teknikleri |
| Ders Kaynakları |
İstatistiksel Kalite Kontrolüne Giriş - Douglas C. MONTGOMERY
Ders notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 13 | 13 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,41 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | |
| 2 | Problemin Tespiti | Ders |
| 3 | Problemin Analizi | |
| 4 | Problem Çözme Yaklaşımı | Ders |
| 5 | Problem Çözme Araç ve Teknikleri | Ders |
| 6 | Verilerin Toplanması ve Analizi | |
| 7 | Ara İmtihan | |
| 8 | Frekans Tabloları ve Histogram | |
| 9 | Pareto Analizi ve Sebep Sonuç Diyagramları | |
| 10 | Dağılma Diyagramları ve Hata Yoğunluk Çizelgeleri | Ders |
| 11 | Kontrol Diyagramlarına Giriş | |
| 12 | Ortalama , Range ve Standart Sapma Diyagramları | |
| 13 | Hatalara Odaklanılan Diyagramlar | |
| 14 | Hatalara Odaklanılan Diyagramlar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Problem çözme sürecinde dikkat edilecek noktaları bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Problem çözme yöntem ve tekniklerini açıklar ve uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Problem çözme yöntemlerini, alandaki konuların öğretiminde kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Problem çözmede araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini ifade eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Problem çözme sürecinde dikkat edilecek noktaları bilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Üst düzey düşünme becerilerinin neden ve nasıl kazandırılması gerektiğini açıklar. | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Problem çözme yöntem ve tekniklerini açıklar ve uygular. | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Problem çözme yöntemlerini, alandaki konuların öğretiminde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Problem çözmede araç kullanmanın gerekçelerini ve önemini ifade eder. | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ;
| Ortalama Değer | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |