EN
  • Anasayfa
  • İSG206 Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSG206 - Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları İSG206 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Burak AKTEKELİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Burak AKTEKELİ
Amaç

Çalışanların kullanması gereken Kişisel Koruyucu Donanımların (KKD) standartları, kullanımı, özellikleri, kullanım yerleri, gözetim ve denetimi konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır.

Ders İçeriği

Kişisel Koruyucu Donanımın tanımı ve özellikleri / Kişisel Koruyucu Donanım çeşitleri . Kişisel Koruyucu Donanımın seçimi ve kullanımı / Kişisel Koruyucu Donanımın kullanılması gereken işler / Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD) / İlgili mevzuat ve uygulamaları, Standartları

Ders Kaynakları Avrupa Birliği Standartları (EN)
Türk Standartları Enstitüsü (TSE)
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 5 5
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 5 1 5
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 4 4
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kişisel Koruyucu Donanım Temel Bilgiler Ders Beyin Fırtınası Gösterim
2 Kişisel Koruyucu Donanımların Temel Özellikleri Ders Beyin Fırtınası Gösterim
3 Kişisel Koruyucu Donanımların Bakımları Temizliği Tahribatsız Muayene Yöntemleri Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
4 Kişisel Koruyucu Donanımların Standartları ve Çeşitleri Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Baş ve yüz koruyucu
6 Gövde ve karın bölgesi koruyucuları
7 Ara Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması
8 Göz ve yüz koruyucular
9 Ayak ve bacak koruyucular Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
10 Cilt koruyucular
11 Vücut koruyucular
12 Kulak Koruyucular Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
3 El ve kol koruyucular
14 Solunum sistemi koruyucular Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toplu koruma uygulamalarını ve kişiye yönelik koruma uygulamalarını bilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Standartlar ve Akreditasyon Hakkında Bilgi Sahibi Olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Kişisel koruyucu donanımların, sınıflandırılmasını, kullanılmasını ve güvenlik şartlarını bilir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Kişisel Koruyucu Donanım Kullanılmasının Gerekli Olabileceği İşler ve Sektörler Hakkında Bilgi Verir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Kişisel koruyucu donanıma yönelik çalışanların eğitimini verir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Toplu koruma uygulamalarını ve kişiye yönelik koruma uygulamalarını bilir. 3 2 2 4 3 5 4 4 4 3 3
Standartlar ve Akreditasyon Hakkında Bilgi Sahibi Olur. 3 3 3 4 3 4 5 4 4 4 3
Kişisel koruyucu donanımların, sınıflandırılmasını, kullanılmasını ve güvenlik şartlarını bilir 3 2 2 4 3 4 4 4 5 3 3
Kişisel Koruyucu Donanım Kullanılmasının Gerekli Olabileceği İşler ve Sektörler Hakkında Bilgi Verir. 3 3 3 4 3 4 4 4 5 3 4
Kişisel koruyucu donanıma yönelik çalışanların eğitimini verir. 2 3 4 4 3 4 4 4 5 3 5
Ortalama Değer 2,8 2,6 2,8 4 3 4,2 4,2 4 4,6 3,2 3,6