| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Koruyucu Ekipman Kullanımı ve Normları | İSG206 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burak AKTEKELİ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Burak AKTEKELİ |
| Amaç |
Çalışanların kullanması gereken Kişisel Koruyucu Donanımların (KKD) standartları, kullanımı, özellikleri, kullanım yerleri, gözetim ve denetimi konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Kişisel Koruyucu Donanımın tanımı ve özellikleri / Kişisel Koruyucu Donanım çeşitleri . Kişisel Koruyucu Donanımın seçimi ve kullanımı / Kişisel Koruyucu Donanımın kullanılması gereken işler / Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD) / İlgili mevzuat ve uygulamaları, Standartları |
| Ders Kaynakları |
Avrupa Birliği Standartları (EN)
Türk Standartları Enstitüsü (TSE) |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 25 |
| Ödev 1 | 25 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 5 | 1 | 5 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kişisel Koruyucu Donanım Temel Bilgiler | |
| 2 | Kişisel Koruyucu Donanımların Temel Özellikleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
| 3 | Kişisel Koruyucu Donanımların Bakımları Temizliği Tahribatsız Muayene Yöntemleri | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 4 | Kişisel Koruyucu Donanımların Standartları ve Çeşitleri | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 5 | Baş ve yüz koruyucu | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
| 6 | Gövde ve karın bölgesi koruyucuları | |
| 7 | Ara Sınav | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması |
| 8 | Göz ve yüz koruyucular | |
| 9 | Ayak ve bacak koruyucular | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
| 10 | Cilt koruyucular | |
| 11 | Vücut koruyucular | |
| 12 | Kulak Koruyucular | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
| 13 | El ve kol koruyucular | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
| 14 | Solunum sistemi koruyucular | Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Toplu koruma uygulamalarını ve kişiye yönelik koruma uygulamalarını bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Standartlar ve Akreditasyon Hakkında Bilgi Sahibi Olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Kişisel koruyucu donanımların, sınıflandırılmasını, kullanılmasını ve güvenlik şartlarını bilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Kişisel Koruyucu Donanım Kullanılmasının Gerekli Olabileceği İşler ve Sektörler Hakkında Bilgi Verir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kişisel koruyucu donanıma yönelik çalışanların eğitimini verir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplu koruma uygulamalarını ve kişiye yönelik koruma uygulamalarını bilir. | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ;
| Standartlar ve Akreditasyon Hakkında Bilgi Sahibi Olur. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | ;
| Kişisel koruyucu donanımların, sınıflandırılmasını, kullanılmasını ve güvenlik şartlarını bilir | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
| Kişisel Koruyucu Donanım Kullanılmasının Gerekli Olabileceği İşler ve Sektörler Hakkında Bilgi Verir. | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | ;
| Kişisel koruyucu donanıma yönelik çalışanların eğitimini verir. | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 2,8 | 2,6 | 2,8 | 4 | 3 | 4,2 | 4,2 | 4 | 4,6 | 3,2 | 3,6 |