Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik Şebeke Tesisleri | İSG216 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramları tanıyabilme, şebeke çeşitlerini ve özelliklerini kavrayabilme |
Ders İçeriği |
Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramlar. alçak gerilim, şebeke tipleri ve koruma önlemleri iç tesisatlarda kullanılan elemanlar malzemeler ve tesisat uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Elektrik şebeke ve tesisleri
Elektrik Şebeke ve Tesisleri - Adem Altunsaçlı |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 13 | 13 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 13 | 13 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 3 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 79 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,10 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
3 | Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramlar | Ders |
3 | Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramlar | Ders |
3 | Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramlar | Ders |
5 | Alçak gerilim şebeke tipleri ve koruma önlemleri | Ders |
5 | Alçak gerilim şebeke tipleri ve koruma önlemleri | Ders |
8 | İç tesisatta kullanılan elemanlar, malzemeler ve tesisat uygulamaları | Ders |
8 | İç tesisatta kullanılan elemanlar, malzemeler ve tesisat uygulamaları | Ders |
7 | Ara sınav | |
8 | İç tesisatta kullanılan elemanlar, malzemeler ve tesisat uygulamaları | Ders |
8 | İç tesisatta kullanılan elemanlar, malzemeler ve tesisat uygulamaları | Ders |
10 | Işık kaynakları (lambalar) | Ders |
10 | Işık kaynakları (lambalar) | Ders |
12 | Zayıf akım tesisleri | Ders |
13 | Zayıf akım tesisleri | Ders |
13 | Zayıf akım tesisleri | Ders |
10 | Işık kaynakları (lambalar) | Ders |
14 | İletkenler ve bağlantıları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrik şebeke tesislerindeki güvenlik önlemlerini bilir anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Topraklama ve paratoner tesisatlarının çalışmasını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Elektrik Şebeke Çeşitlerini bilir aralarındaki farkları anlar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramları tanıyabilir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Alçak gerilim şebeke tipleri ve koruma önlemlerini tanıyabilir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Elektrik tesisat teknolojisi ve uygulamalarını kavrayabilir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik şebeke tesislerindeki güvenlik önlemlerini bilir anlar | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | - | - | ;
Topraklama ve paratoner tesisatlarının çalışmasını açıklayabilir. | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | - | - | - | ;
Elektrik Şebeke Çeşitlerini bilir aralarındaki farkları anlar | 5 | - | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 4 | - | - | ;
Elektrik şebeke ve tesisleriyle ilgili temel kavramları tanıyabilir | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | - | - | ;
Alçak gerilim şebeke tipleri ve koruma önlemlerini tanıyabilir | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | ;
Elektrik tesisat teknolojisi ve uygulamalarını kavrayabilir | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,17 | 1 | 1,33 | 2 | 2,17 | 2,17 | 1,83 | 1,83 | 1,5 | - | - |