Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Birinci Dünya Savaşı Tarihi | TAR6002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARİH - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Dilara USLU |
Ders Veren | |
Amaç |
I.Dünya Savaşı’nın nedenleri, savaş süreci, Osmanlı Devleti’nin savaş içerisindeki konumu ve savaşın sonuçları hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
I. Dünya Savaşı'nın başlaması, savaş süreci ve savaşın sonuçları öğretilir. |
Ders Kaynakları |
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1995
Liddel Hart, Birinci Dünya Savaşı Tarihi David Fromkin, Avrupa'da Son Yaz Margaret McMillian, Paris 1919 Margaret McMillian, Barışa Son Veren Savaş |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | I. Dünya Savaşı öncesinde Dünyanın durumu | Ders |
2 | I. Dünya Savaşı öncesinde Osmanlı Devleti´nin durumu | Ders Beyin Fırtınası |
3 | Birinci Dünya Savaşın sebepleri | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Birinci Dünya Savaşı’nın başlaması ve yayılması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Savaşın yoğunlaştığı cepheler | Ders |
6 | Osmanlı Devleti’nin savaşa dahil olması | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Osmanlı Devleti’nin savaştığı cepheler | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | 1914-1915 Yılı Gelişmeleri | Tartışmalı Ders |
10 | 1916 yılı gelişmeleri | Beyin Fırtınası |
11 | 1917 yılı gelişmeleri | Ders Beyin Fırtınası |
12 | Savaşın sona ermesi, imzalanan ateşkes ve barış antlaşmaları | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Paris Barış Konferansı, Savaşın sonuçları ve değerlendirilmesi | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Milli Mücadelenin başlamasına kadarki süreç | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
I. Dünya Savaşına giden süreci anlar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Savaştaki cephelerin önemini kavrar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Osmanlı Devleti’ni savaştığı cepheler hakkında bilgi sahibi olur | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Savaşın sonucu ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Savaşın sonuçlarının günümüze etkilerini değerlendirir | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I. Dünya Savaşına giden süreci anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Savaştaki cephelerin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Osmanlı Devleti’ni savaştığı cepheler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Savaşın sonucu ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Savaşın sonuçlarının günümüze etkilerini değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |