EN
  • Anasayfa
  • BSİ209 Bankacılık Hizmetlerinde Pazarlama (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BSİ209 - Bankacılık Hizmetlerinde Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bankacılık Hizmetlerinde Pazarlama BSİ209 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BANKACILIK VE SİGORTACILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze veya Uzaktan Eğitim (Pandemi koşullarına göre)
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Öğr. Gör. Özlem AĞDAŞ
Amaç

Bu ders, öğrencilere bankacılık pazarlamasının nasıl işlediğini, hizmet pazarlamasının işlevselliğini öğretmeyi ve öğrencilerin bu bilgileri başarılı bankacılık pazarlama stratejilerini geliştirme ve uygulamada kullanabilmesini amaçlar.

Ders İçeriği

Pazarlama konsepti ve 4P karması, hizmet pazarlaması ve 7P karması, 4C kavramı, mal ve hizmet ayrımının yapılması, mal ve hizmet pazarlamaları arasındaki farklar, bankacılıkta rekabet ve bankacılıkta pazarlamanın önemi, bankacılıkta pazarlama kanalları, sigortacılık ürünleri pazarlama kanalları hakkında bilgileri kapsar.

Ders Kaynakları Dr.Öğr.Üyesi Mahmut Hayati ERİŞ, Bankacılık Hizmet Ürünleri, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları
Dr.Öğr.Üyesi Mete Sezgin, Öğr.Gör. A. Aslan Şendoğdu, Günümüz Bankacılığında Banka Hizmetleri Pazarlaması, Literatürk.
Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk, Hizmet Pazarlaması Kuram Ve Uygulamaları, Ekin Basım Yayın.
Prof. Dr. Sevgi Ayşe Öztürk, Hizmet Pazarlaması, Eskişehir, 2006
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
30
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
70
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 7 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 8 1 8
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin tanıtılması Ders Tartışmalı Ders
2 Banka tanımı ve fonksiyonları Ders Tartışmalı Ders
3 Pazarlamanın tanımı Ders
4 Mal ve Hizmet kavramı Ders
5 Hizmet işletmeleri ve pazarlama karması bileşenleri Ders Beyin Fırtınası
6 Hizmet işlemlerinde talep ve kapasite Ders
7 Arasınav Ders Problem Çözme
8 Hizmet pazarlamasında personel, müşteri ve fiziksel kanıtlar Ders
8 Hizmet pazarlamasında personel, müşteri ve fiziksel kanıtlar Ders
10 Bankacılık hizmetlerinde fiyatlandırma ve tutundurma Ders
11 Hizmet kalitesi ve hizmet karşılaştırmaları Ders
12 Bankacılık Hizmetleri Ders
12 Bankacılık Hizmetleri Ders
12 Bankacılık Hizmetleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bankacılık ilişkisini kavrar
Pazarlama ilkelerini bankacılık sektörüne uygular
Pazarlama faaliyetlerini öğrenir
; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Bankacılık ilişkisini kavrar 5 1 5 4 1 4 1 2 5 3 1 2
Pazarlama ilkelerini bankacılık sektörüne uygular 4 1 5 4 1 4 1 4 5 3 1 2
Pazarlama faaliyetlerini öğrenir 4 1 5 4 1 4 1 4 5 3 1 2
Ortalama Değer 4,33 1 5 4 1 4 1 3,33 5 3 1 2