Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel ve Teknik İletişim | MOS101 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayhan GÜVEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmek ve mesleki konularla ilgili konuşma ve yazışma ilkelerini uygulatabilmek. İletişim tekniklerini karşılaştırıp uygun olanını uygulatabilmek. |
Ders İçeriği |
İletişim kavramı ve anlamı, İletişim süreci, İletişim türleri, İletişimin engelleri, Teknik iletişim, İletişim araçları ve kanalları, beden dili. |
Ders Kaynakları |
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim, BEKTAŞ Ç., İşletme Becerileri ve Grup Çalışması, CÜCELOĞLU D., Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları, SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | iletişimin tanımlanması | |
1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | Tartışmalı Ders |
2 | iletişimim unsurları | |
2 | İletişime Giriş : Temel Kavramlar ve Süreçler | |
2 | İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri | |
2 | Sözlü İletişim kurmak | |
2 | İletişim | Tartışmalı Ders |
3 | Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) | |
3 | Yazılı İletişim kurmak | |
3 | Sözsüz İletişim | Tartışmalı Ders |
4 | Kişilerarası İlişkiler ve İletişimde Dinleme | |
3 | Yazılı İletişim kurmak | |
4 | Yazılı İletişim | Beyin Fırtınası |
5 | Sözsüz İletişim kurmak | |
5 | Biçimsel (Formal) İletişim | Sözlü |
5 | Sözsüz İletişim kurmak | |
6 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim | Beyin Fırtınası |
5 | Sözsüz İletişim kurmak | |
8 | Ara sınav | |
8 | Ara sınav | |
8 | İletişimin Engelleri | Grup Çalışması |
9 | Biçimsel (Formal) İletişim kurmak | |
9 | Etkili İletişim Kurma | Küçük Grup Tartışması |
10 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak Örgüt dışı iletişim kurmak | |
10 | Örgütlerde İletişim | Küçük Grup Tartışması |
11 | Örgüt dışı iletişim kurmak | |
11 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Gösterim |
12 | iletişim araçları | |
12 | Teknoloji Destekli İletişim | Gösterim |
13 | İkna yöntemleri | |
13 | Bilgi Sistemleri ve İletişim | Küçük Grup Tartışması |
13 | İkna yöntemleri | |
14 | Kitle İletişimi | Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Örgütsel iletişim kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Etkili iletişim kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Bireysel iletişim kurmak | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 5 | 1 |
Örgütsel iletişim kurmak | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 4 | 5 | 1 |
Etkili iletişim kurmak | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 5 | 1 |
Bireysel iletişim kurmak | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 |