Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnovasyon | MOS219 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | BANKACILIK VE SİGORTACILIK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, Anlatım. Soru-Cevap. Tartışma. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Girişimcilik ve İnovasyon kavramları hakkında bilgi vererek, inovasyon çeşitlerini tanımak, Dünyadan ve Türkiye’den yenilikçi ürün ve hizmet örnekleri, inovasyon ve Ar-Ge nin önemi ve destek programları hakkında bilgi vermek. İş fikri geliştirme ve İş planı hazırlama yöntemlerini anlamak. Yaratıcı düşünce geliştirme yöntemleri hakkında bilgi vermek ve uygulatmak. Dünya ve ülke ekonomisi açısından inovasyonun önemi, inovasyonun önündeki engeller hakkında bilgi vermek. İnovotif ürünlerin ve tasarımların kaynakları ve fikir mülkiyet hakları konusunda bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
İnovasyon, Açık İnovasyon ve Girişimcilik Kavramı,İnovasyon Türleri, İnovasyonun ülkemiz ve dünya ekonomisindeki yeri ve önemi, İnovasyon ve Ar-Ge, Yaratıcı Düşünce Yaklaşımları ve İnovatif Fikir Üretim Metodları(Triz, Beyin Fırtınası, Scamper) ve Uygulamaları, İnovasyonun işletmelere ve kişilere katkısı, inovasyon süreci için gerekli organizasyon yapısı ve yönetim yaklaşımları, Ürün, süreç ve iş modeli inovasyonu; yeni iş modeli sistematiği, yeni fırsat alanlarının belirlenmesi ve değişim yönetiminde iş modeli inovasyonun kullanımı, İnovasyonda liderlik ve başarı inovasyoncuların özellikleri, Kurumlarda inovasyonun başarılı ve başarısız yönleri, Ulusal inovasyon girişimi ve yapısı, İnovasyonda Biyotaklit yaklaşımı, Uygulamalı örnekler, Fikri Mülkiyet Hakları(Patent, Faydalı Model, Tasarım, Marka, Cografi işaret…), Uygulama ve Sunumlar |
Ders Kaynakları |
2.Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 3.Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları.
İşletmelerde Bilgi İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. Dr. Öğr. Üyesi Zeliha Tekin. Ekin Yayınevi. 2.Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 3.Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. İşletmelerde Bilgi İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. Dr. Öğr. Üyesi Zeliha Tekin. Ekin Yayınevi. 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler 2.Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 3.Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. İşletmelerde Bilgi İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. Dr. Öğr. Üyesi Zeliha Tekin. Ekin Yayınevi. 2.Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 3.Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. İşletmelerde Bilgi İnovasyon ve Yeni Ürün Geliştirme Yönetimi. Dr. Öğr. Üyesi Zeliha Tekin. Ekin Yayınevi. 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. 3. İnovasyon ve girişimcilik, Mustafa Şeref Akın, Sürat Üniversite Yayınları, 2014 4. Oslo Kılavuzu, Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler, TÜBİTAK Yayınları, 2005 5. Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon, Serkan Kılıç, Seçkin Yayınları. 6. İnternet(inovasyon) 1. Paul Trott (2005), Innovation Management and New Product Development, 3e., Prentice-Hall 2. Joe Tidd, John Bessant and Keith Pavitt (2005), Managing Innovation, 3e., John Wiley & Sons Ltd. Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Erdoğan, Zafer, B., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer ve Durukan, Tülin, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi , 2004. Girişimcilik ve Kobiler Kongreleri Bildiri Kitapçıkları, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları. İnternet Kaynakları Girişimcilikle ilgili güncel dergiler Ed.: Merih YD. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası. Nobel Tıp Kitabevleri, 2018. I .Uluslararası İnovatif Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı 2018. Drucker P. İnovasyon ve Girişimcilik, 1. Baskı, Optimistik Yayınları, 2017. Odabaşı Y. (Ed.) Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, 8. Basım, No:1567, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 2 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilik kavramı (tanımı, önemi, özellikleri v.b) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Girişimciliğin Dünyadaki tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Girişimciliğin Türkiye'deki tarihsel gelişimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Girişimcilik kültürü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İş fikri bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Girişimcilik türleri, bireysel girişimcilik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Kadın girişimcilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Girişimcilikte değer yaratan kavramlar ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Inovasyon Türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Inovasyon Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | İş planı (tanımı, önemi, özellikleri, temel bölümleri, v.b.) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | İş planı hazırlama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Başarılı girişimci örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Vaka Çalışması Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik türleri hakkında yorum yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilikte değer yaratan kavramları ( icat, yenilik, yaratıcılık v.b.) yorumlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Inovasyon türleri ve stratejileri konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |