EN
  • Anasayfa
  • İAY207 Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İAY207 - Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Acil Yardım ve Kurtarma Çalışmaları I İAY207 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim ,
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Amaç

Öğrencilerin yaptıkları tüm Acil uygulamalarda Aseptik yöntemleri kullanabilmeleri ve sistemlere göre oluşan acil durumlarda müdahale ve tedavi yapabilmeleri.

Ders İçeriği

Acil ekipmanları ve ekipmanların kullanımı,Asepsi, Antisepsi,Bireysel hijyende acil bakım elemanının bilmesi gereken kurallarDeprem ve Acil yardım uygulamaları; Sel ve Acil yardım uygulamaları,KBRN,Yangın ve Acil yardım uygulamaları,Türkiye de acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonlar; Dünya da acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonlar

Ders Kaynakları Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 87
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,41
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Acil ekipmanları ve ekipmanların kullanımı Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
2 Asepsi, Antisepsi Bireysel hijyende acil bakım elemanının bilmesi gereken kurallar Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
3 Afetler ve acil yardım Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
4 Deprem ve Acil yardım uygulamaları Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
5 Crush Sendromu Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
6 Sel ve Acil yardım uygulamaları Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
7 Çocuklarda ve yaşlılarda acil durumlar ve müdahaleler Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
8 Ara sınav Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
9 Gebelerde acil durumlar ve müdahaleler Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
10 Yangın ve Acil yardım uygulamaları Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
11 Suda kurtarma Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
12 Kaza yapmış araçta kurtarma Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
13 Hasta kurtarma, hasta taşıma ve hasta taşıma çeşitleri. Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
14 Psikolojik ilkyardım Beyin Fırtınası Problem Çözme Tartışmalı Ders Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Acil ekipmanlarını tanır ve kullanır Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Acil durumları ve acil durumlara müdahaleyi bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Riskli guruplarda acil durumları ve müdahaleyi bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Dünya da acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonları bilir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Vaka Çalışması Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Acil ekipmanlarını tanır ve kullanır 5 5 5 5 5 4 5 4 1 5 5 5 4 5
Acil durumları ve acil durumlara müdahaleyi bilir 5 5 5 5 5 4 5 4 1 5 5 5 4 5
Riskli guruplarda acil durumları ve müdahaleyi bilir 5 4 5 5 5 4 5 4 1 5 5 5 4 5
Dünya da acil yardım , ilgili kuruluşlar ve organizasyonları bilir 5 5 5 5 5 4 5 4 1 5 5 5 4 5
Ortalama Değer 5 4,75 5 5 5 4 5 4 1 5 5 5 4 5