| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| EKG I | İAY110 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kalbin anatomisi fizyoloji ve genel işleyişini anlamak. Temel EKG bilgisini ve EKG değerlendirmeyi öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
Kalpten alınan tüm elektriksel uyarıları kaydetme yöntemi olan EKG (elektrokardiyogram) yi öğrenmek. EKG de oluşan tüm dalgaları bilmek. EKG cihazını kullanabilir yeterliliğe sahip olma. Temel klinik patolojilere hakim olmak. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı sunumları
Öğretim elemanı sunumları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 9 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | EKG’nin tanımı, Kalbin ileti sistemi 1 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 2 | Kalbin ileti sistemi 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 3 | Kalpte oluşan aksiyon potansiyeli | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 4 | Kalbin anatomik yapıları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 5 | Kalbin anatomik yapıları 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 6 | EKG cihazlarını tanıma 1 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 7 | EKG cihazlarını tanıma 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 8 | Ara sınav EKG cihazlarını tanıma 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 9 | EKG çekim teknikleri 1 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 10 | EKG çekim teknikleri 2 | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 11 | Klinikte EKG kullanımı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 12 | Yetişkinlerde EKG çekimi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 13 | Çocuklarda EKG çekimi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| 14 | Klinikte EKG değerlendirilmesi | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tüm Ekg cihazlarını tanımlayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ekg yerleşimini ve her türlü Ekg çekimini gerçekleştirebilir | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Ekg ye Yönelik Bilgi Sahibi Olur | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Ekg yi genel olarak değerlendirebilir | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tüm Ekg cihazlarını tanımlayabilir | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ekg yerleşimini ve her türlü Ekg çekimini gerçekleştirebilir | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ekg ye Yönelik Bilgi Sahibi Olur | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ekg yi genel olarak değerlendirebilir | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Tüm Ekg cihazlarını tanımlayabilir | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ekg yerleşimini ve her türlü Ekg çekimini gerçekleştirebilir | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ekg ye Yönelik Bilgi Sahibi Olur | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ekg yi genel olarak değerlendirebilir | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | - |