| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Bilimleri ve Sağlık Psikolojisi | SHM205 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ |
| Amaç |
Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili süreç, algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Sağlık Psikolojisi, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. Derslerimizde ele alınacak konular ana başlıklarıyla; Sağlık Psikolojisi ve Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, ruh sağlığı ve psikolojik rahatsızlıklar, psikolojik desteğin ihtiyaç duyulduğu durumlar, rol, statü, haberleşme, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar olarak sıralanabilir. |
| Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 35 |
| Ödev 1 | 15 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık Psikolojisine Giriş | Ders |
| 2 | Algılama, Bellek, Öğrenme | Ders |
| 3 | Kişilik ve Gelişim Dönemleri | Ders |
| 4 | Ruh sağlığı ve Davranış Bozuklukları | Ders |
| 5 | Duygu, Heyecan ve stres yönetimi | Ders |
| 6 | Özel Durumlarda Psikolojik Destek | Ders |
| 7 | Travmatik Olaylarda Psikolojik Destek | Ders |
| 8 | Davranış bilimlerine giriş ve davranış bilimlerini oluşturan bilimler | Ders |
| 9 | Davranış bilimlerinde temel kavramlar | |
| 10 | Toplum, Toplumsal değişme, Toplumsal tabakalaşma | Ders |
| 11 | Toplumsal cinsiyet ve cinsel taciz | Ders |
| 12 | Toplumsal gruplar, aile ve çocuk | Ders |
| 13 | Gençlikte Davranış | Ders |
| 14 | Yaşlılıkta Davranış | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sağlık Psikolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kişilik ve Gelişim Dönemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ruh sağlığı ve Davranış Bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Algılama, affetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Psikolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ;
| Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
| Kişilik ve Gelişim Dönemlerini öğrenir. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
| Ruh sağlığı ve Davranış Bozuklukları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
| Algılama, affetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1,4 | 1 | 1,2 | 2 | 2 |