EN
  • Anasayfa
  • SHM107 Kariyer Planlama ve Geliştirme (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SHM107 - Kariyer Planlama ve Geliştirme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kariyer Planlama ve Geliştirme SHM107 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Uğur KAYİŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Uğur KAYİŞ
Amaç

Kariyer Planlama ve Geliştirme dersi, öğrencilerin kendi yetenek ve ilgi alanlarını tanımalarını sağlayarak kariyer bilincini geliştirmeyi, kısa ve uzun vadeli mesleki planlar yapabilme becerisi kazandırmayı, farklı iş ve eğitim olanaklarını tanıtmayı, kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemeyi ve mesleki yaşamda karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma ve bilinçli karar alma yetilerini geliştirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Kariyer Planlama ve Geliştirme dersi, kariyer kavramının tanımı ve temel ilkelerinden başlayarak bireysel ve kurumsal perspektifleri, kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeveyi ve kariyer gelişim kuramlarını inceler. Ders kapsamında kariyer yönetim uygulamaları ve araçları, karşılaşılan kariyer sorunları ile başa çıkma yöntemleri ele alınır; aday sağlama yolları ve iş arama kanalları tanıtılır. Etkili CV hazırlama, iş görüşmesi teknikleri ve yeni kariyer yaklaşımları ile girişimcilik ve kariyer ilişkisi de işlenir.

Ders Kaynakları Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
Açıldığı Öğretim Yılı 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
100
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 8 1 8
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 54
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,12
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kariyer ile ilgili tanımlar Ders
2 Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve Ders
3 Kariyer geliştirme kuramları Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
4 Kariyer yönetim uygulamaları Ders
5 Kariyer yönetim araçları Ders
6 Kariyer sorunları Ders
7 Aday sağlama yolları Ders
8 Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları Ders
9 İş arama kanalları Ders
10 CV hazırlama ve iş görüşmesi Ders
10 CV hazırlama ve iş görüşmesi Ders
12 Yeni kariyer yaklaşımları Ders
13 Girişimcilik ve kariyer Ders
14 Genel değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ders Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. 5 4 5 3 4 5 5 5 3 1 3 1 5 2
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. 5 4 5 3 4 5 5 5 3 1 3 1 5 2
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. 5 4 5 3 4 5 5 5 3 1 3 1 5 2
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. 5 4 5 3 4 5 5 5 3 1 3 1 5 2
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. 5 4 5 3 4 5 5 5 3 1 3 1 5 2
Ortalama Değer 5 4 5 3 4 5 5 5 3 1 3 1 5 2