Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kariyer Planlama ve Geliştirme | SHM107 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Uğur KAYİŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Uğur KAYİŞ |
Amaç |
Kariyer Planlama ve Geliştirme dersi, öğrencilerin kendi yetenek ve ilgi alanlarını tanımalarını sağlayarak kariyer bilincini geliştirmeyi, kısa ve uzun vadeli mesleki planlar yapabilme becerisi kazandırmayı, farklı iş ve eğitim olanaklarını tanıtmayı, kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemeyi ve mesleki yaşamda karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma ve bilinçli karar alma yetilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Kariyer Planlama ve Geliştirme dersi, kariyer kavramının tanımı ve temel ilkelerinden başlayarak bireysel ve kurumsal perspektifleri, kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeveyi ve kariyer gelişim kuramlarını inceler. Ders kapsamında kariyer yönetim uygulamaları ve araçları, karşılaşılan kariyer sorunları ile başa çıkma yöntemleri ele alınır; aday sağlama yolları ve iş arama kanalları tanıtılır. Etkili CV hazırlama, iş görüşmesi teknikleri ve yeni kariyer yaklaşımları ile girişimcilik ve kariyer ilişkisi de işlenir. |
Ders Kaynakları |
Yasemin Özdemir(2005), Kariyer Yönetimi Ders Notları, Sakarya, Kitabevi, Sakarya.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
100
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kariyer ile ilgili tanımlar | Ders |
2 | Kariyer ile ilişkili kavramsal çerçeve | Ders |
3 | Kariyer geliştirme kuramları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
4 | Kariyer yönetim uygulamaları | Ders |
5 | Kariyer yönetim araçları | Ders |
6 | Kariyer sorunları | Ders |
7 | Aday sağlama yolları | Ders |
8 | Ara Sınav- Aday Sağlama Yolları | Ders |
9 | İş arama kanalları | Ders |
10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | Ders |
10 | CV hazırlama ve iş görüşmesi | Ders |
12 | Yeni kariyer yaklaşımları | Ders |
13 | Girişimcilik ve kariyer | Ders |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kariyer yönetimini bireysel ve örgütsel boyutta ilişkilendirir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | ;
Geleneksel ve modern kariyer yönetimi uygulamalarını değerlendirerek karşılaştırır. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | ;
Modern kariyer yönetimi uygulamalarının bireye ve işletmeye katkılarını sorgular. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | ;
Literatürdeki kariyer yönetimi uygulamalarını ve işletmelerdeki mevcut durumu karşılaştırır. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | ;
Öğrendiklerine göre kariyerlerinin keşif aşamasını daha iyi değerlendirirler. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 | ;
Ortalama Değer | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 2 |