EN
  • Anasayfa
  • İAY103 Fizyoloji (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İAY103 - Fizyoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizyoloji İAY103 1 2 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Ders Veren Öğr. Gör. Muhammed Nazif GÜMÜŞ
Amaç

Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır .

Ders İçeriği

Fizyolojide temel kavram ve terimleri; Hücrenin görevleri, Solunum mekaniği, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kalbin fonksiyonları; Kan ve lenf dolaşımı; Kan ve sıvı- elektrolitler; Santral sinir sistemi; Periferik sistemi; Endokrin sistem; Boşaltım sistemi; Sindirim sistemi; Duyu organları ve Fonksiyonları

Ders Kaynakları Hemşirelik ve Sağlık Meslek Okulları İçin FİZYOLOJİ Klinik Uygulamaya Yönelik, Nobel Tıp Kitabevi, 2016
Ganong's Tıbbi Fizyolojisi Nobel Tıp Kitabevi, 2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Fizyolojide temel kavram ve fizyolojiye giriş.
2 Hücre ve Doku Fizyolojisi Ders Gösterim
3 Kan Fizyolojisi Ders Gösterim
4 Kas Fizyolojisi
5 Solunum Sistemi Fizyolojisi ve Solunum Mekaniği
6 Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi Ders Gösterim
7 Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi Ders Gösterim
8 Ara Sınav
9 Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi Ders Gösterim
12 Endokrin Sistem Fizyolojisi
11 Sindirim sistemi Fizyolojisi
12 Duyu Fizyolojisi Ders Gösterim
13 Üriner Sistem Fizyolojisi
14 Genital Sistem Fizyolojisi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek
Solunum mekaniği ayırt etmek
İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek
Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek
Temel EKG bilgisi edinmek
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek - - - - - - - - - - - - - -
Solunum mekaniği ayırt etmek - - - - - - - - - - - - - -
İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek - - - - - - - - - - - - - -
Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - -
Temel EKG bilgisi edinmek - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - -