| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizyoloji | İAY103 | 1 | 2 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Adem KAYA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Adem KAYA |
| Amaç |
Fizyoloji dersinde; vücudun temel işlevleri ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır . |
| Ders İçeriği |
Fizyolojide temel kavram ve terimleri; Hücrenin görevleri, Solunum mekaniği, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları, Kanda oksijen ve karbondioksitin taşınması ve fonksiyonları; Kalbin fonksiyonları; Kan ve lenf dolaşımı; Kan ve sıvı- elektrolitler; Santral sinir sistemi; Periferik sistemi; Endokrin sistem; Boşaltım sistemi; Sindirim sistemi; Duyu organları ve Fonksiyonları |
| Ders Kaynakları |
Hemşirelik ve Sağlık Meslek Okulları İçin FİZYOLOJİ Klinik Uygulamaya Yönelik, Nobel Tıp Kitabevi, 2016
Ganong's Tıbbi Fizyolojisi Nobel Tıp Kitabevi, 2015 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fizyolojide temel kavram ve fizyolojiye giriş. | |
| 2 | Hücre ve Doku Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 3 | Kan Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 4 | Kas Fizyolojisi | |
| 5 | Solunum Sistemi Fizyolojisi ve Solunum Mekaniği | |
| 6 | Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 7 | Periferik Sinir Sistemi Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 12 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
| 11 | Sindirim sistemi Fizyolojisi | |
| 12 | Duyu Fizyolojisi | Ders Gösterim |
| 13 | Üriner Sistem Fizyolojisi | |
| 14 | Genital Sistem Fizyolojisi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek | |||
| Solunum mekaniği ayırt etmek | |||
| İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek | |||
| Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek | |||
| Temel EKG bilgisi edinmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan vücudunun fizyolojik yapısını ayırt etmek | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Solunum mekaniği ayırt etmek | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan vücut sistemlerinin fizyolojisini ayırt etmek | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kalbin ileti sistemini ve EKG dalgalarını öğrenmek | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Temel EKG bilgisi edinmek | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |