| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İletişim | MOS254 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İLK VE ACİL YARDIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan DEĞERLİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
| Amaç |
Hem iş yaşamında hem de günlük yaşamda öğrencilerin etkili iletişimde bulunabilmelerini sağlamak ve beden dilini doğru kullandırmak amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
-İletişim kavramı -Sözlü İletişim kurmak -Yazılı İletişim kurmak -Sözsüz İletişim kurmak -Biçimsel (Formal) İletişim kurmak -Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak -Beden dili |
| Ders Kaynakları |
ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim,
BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 7 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 55 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,16 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim Nedir? | |
| 2 | Etkili İletişim Becerileri | |
| 3 | İletişim Türleri | |
| 4 | İletişim Engelleri | |
| 5 | Empati | |
| 6 | Motivasyon ve Takım Çalışması | |
| 7 | Stres Yönetimi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Risk Yönetimi | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sözlü İletişim | Tartışmalı Ders |
| 10 | Yazılı İletişim | Tartışmalı Ders |
| 11 | Sözsüz İletişim | Tartışmalı Ders |
| 12 | Biçimsel (Formal) İletişim | Tartışmalı Ders |
| 13 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim kurmak | |
| 14 | Beden Dili | |
| 14 | Beden Dili 2 | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve iletişim sürecinin önemini ve işlevini tanımlayabilir. | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kişilerarası iletişimi açıklayabilir. | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme sürecini tartışabilir. | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim ve algı kavramlarını tanımlayabilir ve iletişimde ikna öğelerini ve işlevlerini açıklayabilir. | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İletişim sürecinde empati kurma davranışını yorumlayabilir ve örgütsel iletişim ve işlevlerini aktarabilir. | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | 4 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |