EN
  • Anasayfa
  • MOS252 Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
MOS252 - Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme II MOS252 4 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İLK VE ACİL YARDIM
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze teorik eğitim ve pratik uygulama
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Ders Veren Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Amaç

Öğrencilerin ısınma, şiddet, dinlenme, temel hareketi yaptıran kas, soğuma kavramlarını ve vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak öğrenip pratik olarak uygulamalarının sağlanmasıdır.

Ders İçeriği

Isınma çeşitleri, şiddet, enerji sistemleri, tekrar yöntemi, süper set yöntemi , dinlenme çeşitleri, soğuma çeşitleri, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kaslar, kalistenik hareketler, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi her hafta uygulama)

Ders Kaynakları Uğur E ve Baysaling Ö. Herkes İçin Spor. Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpres Yayınevi. İstanbul. 2000. ISBN: 9758503670311
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 155
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Isınma çeşitleri, şiddet, tekrar yöntemi, süper set yöntemi , dinlenme çeşitleri, soğuma çeşitleri, bölgelere göre temel hareketi yaptıran kas, kalistenik hareketler, barlarla yapılan hareketler, dambıllarla yapılan hareketler, makinalarla yapılan hareketler (erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi her hafta uygulama) Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
7 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
8 Vize, Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
13 Isınma, erkekler ve bayanlar için oluşturulan program 2'yi uygulama, soğuma Gösterim Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma, enerji sistemleri, kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Gösterim Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Isınma, şiddet, dinlenme, soğuma, enerji sistemleri, kavramlarını teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bölgelere göre temel hareketi yaptıran kası söyleyebilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bölgelere göre vücut geliştirme hareketlerini teorik olarak anlatabilme ve pratik olarak uygulayabilme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5