EN
  • Anasayfa
  • HEM322 Yoğun Bakım Hemşireliği (2022 - 2023 / 6. Yarıyıl)
  • EN
HEM322 - Yoğun Bakım Hemşireliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yoğun Bakım Hemşireliği HEM322 6 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders 2020-2021 ders döneminde uzaktan eğitim ile yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN
Ders Veren Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN
Amaç

Yoğun bakım gerektiren hastaların izlem ve değerlendirilmesi sürecine ilişkin bilgi ve uygulamaları öğretmek

Ders İçeriği

Yoğun bakım ünitesi, yoğun bakım ünitesine hastanın kabulü, yoğun bakım hastasında fizyolojik ve psikolojik değişiklikler, sıvı-elektrolit bozuklukları ve yoğun bakım, hastanın hemodinamik izlemi, yoğun bakım ünitesinde hasta transferi, yoğun bakım ünitesinden hastanın taburculuğu, mekanik ventilasyondaki hastanın bakımı, yoğun bakım ünitesinde hasta ve ailesinin gereksinimleri, yoğun bakım ünitesinde infeksiyonlar, yaşam sonu bakım, yoğun bakımın ve etik

Ders Kaynakları Asiye Durmaz Akyol, Yoğun Bakım Hemşireliği, 2017, Güneş Tıp Kitabevleri
Fatma Eti Aslan, Nermin Olgun (Editörler), Yoğun Bakım Seçilmiş Semptom ve Bulguların Yönetimi, 2016, Nobel Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 101
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,96
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yoğun Bakım tanımı ve ekibi Ders Tartışmalı Ders
2 Yoğun Bakım Ünitesinin Tasarımı ve Özellikleri Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
3 Yoğun Bakım Hemşiresinin Özellikleri ve Sorumlulukları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 Yoğun Bakım Hasta Kabulu Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Yoğun Bakım Ünitesinde Monitörizasyon Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
6 Mekanik Ventilatör Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Mekanik Ventilatördeki Hastanın Hemşirelik Bakımı Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Yoğun Bakımda Sedasyon ve Analjezi Uygulamaları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 Yoğun Bakım Hastasında Beslenme Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması
11 Yoğun bakımda Basınç Yaralanmaları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
12 Yoğun Bakımda Sık Görülen Enfeksiyonlar- Kan Dolaşımı Enfeksiyonları Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
13 Yoğun Bakımda Sık Görülen Enfeksiyonlar- VİP Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
14 Yoğun Bakımda sık Görülen Enfeksiyonlar- Üriner Kateter Enf. Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yoğun bakım hastalarını klinik ve kültürel özelliklerine göre değerlendirir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yoğun bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarını kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yoğun bakım ünitesine özgü etik ilkeleri tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yoğun bakım ünitelerinde yatan hastaların izlemine ilişkin temel bilgileri tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Yoğun bakım hastalarını klinik ve kültürel özelliklerine göre değerlendirir 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4
Yoğun bakım hemşiresinin rol ve sorumluluklarını kavrar 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 4 3 4
Yoğun bakım ünitesine özgü etik ilkeleri tanımlar 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3
Yoğun bakım ünitelerinde yatan hastaların izlemine ilişkin temel bilgileri tanımlar 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4 2 4
Yoğun bakım ünitesine ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar 5 4 4 4 4 3 4 3 4 5 4 3 5 2 3