Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce II | HEM222 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA |
Amaç |
Hemşirelik bölümü öğrencilerine mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, konuşabilme ve alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Hastaneye kabul-hasta kabul, hastane tanıtımı, kazalar ve ilk yardım ağrı, grammer/dilbilgisi alıştırmaları, semptomlar, hastane yönetimi, çeviri alıştırmaları, yabancı dil sınavlarına hazırlık |
Ders Kaynakları |
Nurten Özdağ, Sağlık yüksekokulu ve sağlık personeli için Mesleki İngilizce, Kök yayıncılık, 1. Baskı, 2006.
Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007. Medical Nursing A2 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015. Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press. Suat GÜRCAN, Rıdvan GÜRBÜZ, Makalelerle YÖKDİL SAĞLIK, Modadil Yayınları. Kenan Ören, YÖKDİL Sağlık Bilimleri, Astana Yayınları,2020. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
50
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma- genel tekrar | Ders Sözlü |
2 | Grammer/dilbilgisi alıştırmaları | Ders Sözlü Beyin Fırtınası |
3 | Hastane tanıtımı-hastane içi ve dışı | Ders Sözlü |
4 | Kazalar ve acil durumlar | Ders Sözlü |
7 | Ağrı | Ders Sözlü |
7 | Ağrı | Ders Sözlü |
9 | Semptomlar | Ders Sözlü |
8 | Symptoms | Ders Sözlü |
14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
12 | Ortopedi | Ders Sözlü |
11 | Üroloji | Ders Sözlü |
12 | Göz hastalıkları | Ders Sözlü |
14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Okuduğunu anlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Alanı ile ilgili metinleri tercüme eder. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Dinlediğini anlar. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Okuduğunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Alanı ile ilgili metinleri tercüme eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dinlediğini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |