| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İmmunoloji | HEM224 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İmmünoloji biliminin temel ilkeleri, immün sistem ve immün sistem mekanizmaları hakkında yeterli bilgi sahibi olmak |
| Ders İçeriği |
İmmünolojiye giriş, dogal ve kazanılmış bagışıklık, immün sistemde yer alan hücre ve organlar, antijen, immünoglobinlerin yapıları, özellikleri ve sentezi, antijen-antikor reaksiyonları, sitokinler; kompleman sistemi, spesifik bagışıklıgın doğal ve yapay olarak kazanılması ve aşılar, pasif bagışıklık ve otoimmünite |
| Ders Kaynakları |
Abuk K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Temel İmmunoloji, 1. Baskı, 2007
Ivan Roitt (Editor), Essential Immunology, sixth edition, Blackwell Scientific Publications, 1998 Ustaçelebi Ş, Mutlu G, İmir T, Cengiz AT,Tümbay E, Mete Ö, ed.Temel ve Klinik Mikrobiyoloji .Ankara; Güneş Kitabevi Ltdti.1999 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 7 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İmmünoloji dersine giriş | Ders Problem Çözme |
| 2 | Doğal Bağışıklık, Kazanılmış Bağışıklık | Ders Beyin Fırtınası |
| 3 | İmmunojen ve İmmunojeniteyi belirleyen faktörler | Ders Grup Çalışması |
| 4 | İmmün yanıtı belirleyen faktörler | Ders Sözlü |
| 5 | Mikrobiyal antijenler | Ders Gösterim |
| 6 | İmmunglobulinler | Ders Küçük Grup Tartışması |
| 7 | İmmunglobulinlerin sınıfları ve özellikleri | Ders Saha / Arazi Çalışması |
| 8 | Mukozal bağışıklık | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sindirim, solunum ve ürogenital sistemde bağışıklık | Küçük Grup Tartışması |
| 10 | İmmün sistem organları | Vaka Çalışması |
| 11 | İmmün sistem hücreleri | İnceleme / Anket Çalışması |
| 11 | İmmün sistem hücreleri | İnceleme / Anket Çalışması |
| 13 | Öldürücü hücreler | Panel |
| 12 | Kompleman Sistemi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Antijenleri, antikorları ve antijen-antikor etkileşimlerini öğrenebilirler | |||
| Enfeksiyonlara karşı immün cevabın oluşması ve aşılar ile ilgili genel bilgi edinebilecekler | |||
| İmmün yanıtların tiplerinin, temel özellik ve mekanizmalarının kavranmış olması | |||
| Bağışıklık sisteminin elemanları, yapı ve fonksiyonları ve sistemin çalışması ile ilgili temel bilgileri öğrenebilirler | |||
| Hücresel ve hümoral bağışıklık tipleri hakkında bilgi edinebilirler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Antijenleri, antikorları ve antijen-antikor etkileşimlerini öğrenebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Enfeksiyonlara karşı immün cevabın oluşması ve aşılar ile ilgili genel bilgi edinebilecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İmmün yanıtların tiplerinin, temel özellik ve mekanizmalarının kavranmış olması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bağışıklık sisteminin elemanları, yapı ve fonksiyonları ve sistemin çalışması ile ilgili temel bilgileri öğrenebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Hücresel ve hümoral bağışıklık tipleri hakkında bilgi edinebilirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |