| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce I | HEM221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY |
| Amaç |
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Hastane bölümleri ve sağlık personellerine yönelik terimler, hemşirelerin hasta bakım uygulamalarına yönelik terimler, ilaçlar, yan etkileri ve uygulanmalarına yönelik terimler, vücudumuzun işleyişine yönelik terimler, hastalıklarda görülen bazı ortak belirtiler, yaşamsal bulgulara yönelik terimler, ilk ve acil yardıma yönelik terimler, sindirim-solunum-dolaşım sistemi organları ve işleyişine yönelik terimler, sağlık çalışanı-hasta diyalogları ve bu konu içeriklerine yönelik metinlerin çevirileri. |
| Ders Kaynakları |
Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007.
Medical Nursing A1 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015 Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press. Ören, K. Yökdil İngilizce Sağlık Bilimleri. Astana Yayınları.2020. Mobil uygulamalar; Duolingo, Memrise, Mondly, (How to) Pronounce, Diyalekt, vocabulary.com, BBC Learning English Youtube sayfaları: Akın Dil Eğitim, Limasollu Naci Öğretim Yayınları, TED-Ed, Medical English SLC Genel web sayfaları: Diyalekt: İngilizce Dijital Eğitim Platformu; https://diyalekt.eba.gov.tr/login, https://www.merriam-webster.com/, https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/turing , https://www.nytimes.com/column/learning-word-of-the-day , https://www.seslisozluk.net/ https://www.deepl.com/en/translator , https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/ Sağlık ile ilgili web sayfaları: https://www.webmd.com/ , https://www.drugs.com/ , https://www.medicinenet.com/, https://www.everydayhealth.com/ , https://my.clevelandclinic.org/ https://www.mayoclinic.org/ , https://www.who.int/ ,https://www.nursingworld.org/, https://www.betterhealth.vic.gov.au/ , https://www.britannica.com/browse/Health-Medicine , https://www.cancer.org/ , https://www.dynamed.com/ |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
50
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 8 | 8 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, tanışma, genel tekrar | Ders Sözlü |
| 2 | Hemşirelik değerlendirmeleri | Ders Sözlü |
| 3 | İlaç tedavisi | Ders Sözlü |
| 4 | Hastane bölümleri ve personeli | Ders Sözlü |
| 4 | Hastane bölümleri ve personeli | Ders Sözlü |
| 6 | Vücudumuz | Ders Sözlü |
| 7 | Ara sınav, Dolaşım Sistemi | Ders Sözlü |
| 8 | Dolaşım sistemi | Ders Sözlü |
| 9 | Solunum sistemi | Ders Sözlü |
| 10 | Sindirim sistemi | Ders Sözlü |
| 11 | Acil ve ambulans servisleri | Ders Sözlü |
| 12 | Semptomlar ve yaşamsal bulgular | Ders Sözlü |
| 14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
| 14 | Çeviri alıştırmaları | Ders Sözlü Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Dinlediğini anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü Rol Yapma / Drama | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler |
| Okuduğunu anlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Sözlü Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Dinlediğini anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | ;
| Okuduğunu anlayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ;
| Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 5 | 1,8 |