EN
  • Anasayfa
  • HEM221 Mesleki İngilizce I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HEM221 - Mesleki İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce I HEM221 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY
Amaç

Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Hastane bölümleri ve sağlık personellerine yönelik terimler, hemşirelerin hasta bakım uygulamalarına yönelik terimler, ilaçlar, yan etkileri ve uygulanmalarına yönelik terimler, vücudumuzun işleyişine yönelik terimler, hastalıklarda görülen bazı ortak belirtiler, yaşamsal bulgulara yönelik terimler, ilk ve acil yardıma yönelik terimler, sindirim-solunum-dolaşım sistemi organları ve işleyişine yönelik terimler, sağlık çalışanı-hasta diyalogları ve bu konu içeriklerine yönelik metinlerin çevirileri.

Ders Kaynakları Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007.
Medical Nursing A1 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015
Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson
Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press.
Ören, K. Yökdil İngilizce Sağlık Bilimleri. Astana Yayınları.2020.
Mobil uygulamalar; Duolingo, Memrise, Mondly, (How to) Pronounce, Diyalekt, vocabulary.com, BBC Learning English
Youtube sayfaları: Akın Dil Eğitim, Limasollu Naci Öğretim Yayınları, TED-Ed, Medical English SLC
Genel web sayfaları: Diyalekt: İngilizce Dijital Eğitim Platformu; https://diyalekt.eba.gov.tr/login, https://www.merriam-webster.com/, https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/turing , https://www.nytimes.com/column/learning-word-of-the-day , https://www.seslisozluk.net/ https://www.deepl.com/en/translator , https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/
Sağlık ile ilgili web sayfaları: https://www.webmd.com/ , https://www.drugs.com/ , https://www.medicinenet.com/, https://www.everydayhealth.com/ , https://my.clevelandclinic.org/ https://www.mayoclinic.org/ , https://www.who.int/ ,https://www.nursingworld.org/, https://www.betterhealth.vic.gov.au/ , https://www.britannica.com/browse/Health-Medicine , https://www.cancer.org/ , https://www.dynamed.com/
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
50
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Final Final 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, tanışma, genel tekrar Ders Sözlü
2 Hemşirelik değerlendirmeleri Ders Sözlü
3 İlaç tedavisi Ders Sözlü
4 Hastane bölümleri ve personeli Ders Sözlü
4 Hastane bölümleri ve personeli Ders Sözlü
6 Vücudumuz Ders Sözlü
7 Ara sınav, Dolaşım Sistemi Ders Sözlü
8 Dolaşım sistemi Ders Sözlü
9 Solunum sistemi Ders Sözlü
10 Sindirim sistemi Ders Sözlü
11 Acil ve ambulans servisleri Ders Sözlü
12 Semptomlar ve yaşamsal bulgular Ders Sözlü
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
14 Çeviri alıştırmaları Ders Sözlü Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Dinlediğini anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Rol Yapma / Drama Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler
Okuduğunu anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. 1 5 1 5 1 1 1 1 1 5 5 1 1 5 1
Dinlediğini anlayabilir. 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 5 1
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. 5 1 5 1 5 1 1 1 1 1 1 5 5 5 1
Okuduğunu anlayabilir. 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 5 1
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. 1 1 1 1 1 5 1 1 5 1 1 1 1 5 5
Ortalama Değer 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 1,8 5 1,8