EN
  • Anasayfa
  • HEM221 Mesleki İngilizce I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
HEM221 - Mesleki İngilizce I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mesleki İngilizce I HEM221 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
HEMŞİRELİK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi İlkay ÇULHA
Amaç

Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki alana özgü gereksinimlerini karşılayabilecek mesleğe yönelik terimleri öğrenebilme, okuduğunu ve dinlediğini anlayabilme, alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Hastane bölümleri ve sağlık personellerine yönelik terimler, hemşirelerin hasta bakım uygulamalarına yönelik terimler, ilaçlar, yan etkileri ve uygulanmalarına yönelik terimler, vücudumuzun işleyişine yönelik terimler, hastalıklarda görülen bazı ortak belirtiler, yaşamsal bulgulara yönelik terimler, ilk ve acil yardıma yönelik terimler, sindirim-solunum-dolaşım sistemi organları ve işleyişine yönelik terimler, sağlık çalışanı-hasta diyalogları ve bu konu içeriklerine yönelik metinlerin çevirileri.

Ders Kaynakları Tony Grice, Oxford English for Careers Nursing 1-Student's Book. Oxford University Press. 2007.
Medical Nursing A1 Mesleğinize Özel İngilizce, American National ELT Newyork LTD. Kutlu-Avcı Ofset.Eylül 2015
Wrigth, R., Cagnol, B., Symonds, S.M. English for Nursing 1. Vocational English Course Book.Pearson
Mac Carter,S. Medicine 1. Oxford English for Careers.Oxford University Press.
Ören, K. Yökdil İngilizce Sağlık Bilimleri. Astana Yayınları.2020.
Mobil uygulamalar; Duolingo, Memrise, Mondly, (How to) Pronounce, Diyalekt, vocabulary.com, BBC Learning English
Youtube sayfaları: Akın Dil Eğitim, Limasollu Naci Öğretim Yayınları, TED-Ed, Medical English SLC
Genel web sayfaları: Diyalekt: İngilizce Dijital Eğitim Platformu; https://diyalekt.eba.gov.tr/login, https://www.merriam-webster.com/, https://tureng.com/tr/turkce-ingilizce/turing , https://www.nytimes.com/column/learning-word-of-the-day , https://www.seslisozluk.net/ https://www.deepl.com/en/translator , https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/
Sağlık ile ilgili web sayfaları: https://www.webmd.com/ , https://www.drugs.com/ , https://www.medicinenet.com/, https://www.everydayhealth.com/ , https://my.clevelandclinic.org/ https://www.mayoclinic.org/ , https://www.who.int/ ,https://www.nursingworld.org/, https://www.betterhealth.vic.gov.au/ , https://www.britannica.com/browse/Health-Medicine , https://www.cancer.org/ , https://www.dynamed.com/
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 15
Toplam 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %45
Toplam %45
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %45
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
25
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
50
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
25
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 12 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 12 24
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 12 24
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 125
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,90
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanıtımı, tanışma ve alıştırmalar ile seviye belirleme Ders Sözlü
2 Zamanlarla ilgili alıştırmalar Ders Sözlü
3 Zamanlarla ilgili alıştırmalar Temel dilbilgisi konuları Ders Sözlü
3 Hastane bölümleri ve personeli Ders Sözlü
5 Hemşirelik değerlendirmeleri Ders Sözlü
6 İlaçlar Ders Sözlü
6 Vücudumuz Ders Sözlü
7 Semptomlar ve yaşamsal bulgular Ders Sözlü
8 Acil ve ambulans servisleri Ders Sözlü
10 Sindirim sistemi Ders Sözlü
8 Solunum sistemi
11 Dolaşım sistemi Ders Sözlü
13 Çeviri egzersizleri Ders Sözlü
14 Sağlık çalışanı-hasta diyaloglarına yönelik örnekler Ders Sözlü Rol Yapma / Drama
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Dinlediğini anlayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. Yazılı Sınav Rol Yapma / Drama Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Okuduğunu anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Mesleki alana özgü gereksinimleri karşılayacak mesleğe yönelik terimleri öğrenir. 5 3 3 5 5 5 5 1 5 5 1 5 5 5 5
Dinlediğini anlayabilir. 1 1 1 3 1 5 5 1 1 1 1 1 1 5 5
Hastane ortamında gerçekleşebilecek hasta-hemşire-sağlık çalışanı diyalogları kurabilir. 1 1 5 1 5 5 5 1 1 1 1 5 5 5 5
Okuduğunu anlayabilir. 5 5 5 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1 5 1
Alanı ile ilgili metinleri tercüme edebilir. 5 5 5 5 1 5 5 1 5 5 5 1 1 1 1
Ortalama Değer 3,4 3 3,8 3,8 2,6 5 5 1 2,6 2,6 1,8 2,6 2,6 4,2 3,4