| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Diksiyon I | TOS223 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | HEMŞİRELİK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burcu BAYRAK KAHRAMAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Diksiyon dersinin amacı; dersi alan öğrencilerin telaffuz ve sözcük seçimi bakımından Türkçeyi doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak, öğrencilerin gerek eğitim-öğretim hayatları boyunca gerekse mezun olduktan sonra katılacakları iş hayatında kendilerini doğru bir biçimde ifade edebilen bireyler olarak hayatlarını idâme ettirmelerini gerçekleştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, daha iyi konuşmanın önemi ve kullanımını vurgulamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla öğrenciler ders kapsamında, diksiyon ve telaffuzlarını kontrol etmeyi öğrenecek ve çeşitli konuşma formlarında uygulama yapacaklardır. |
| Ders Kaynakları |
Diksiyon I, Milli Eğitim Bakanlığı, 2006, Ankara.
TAŞER, Suat (2000). Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, İstanbul. YAMAN, Ertuğrul (2004). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Gazi Kitabevi, Ankara. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 8 | 16 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi. | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti. | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Konuşmanın 3 temel ögesinden birincisi olan nefes alıp verme hakkında bilgi, nefes alıp verme uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Konuşmanın ikinci ögesi olan artikülasyon (boğumlanma), tekerleme uygulamaları ve konuşmanın üçüncü ögesi olan ses, ses uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Ünlü ve ünsüz sesler, bunların başlıca özellikleri ve teşekkül noktaları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Söz Durakları: Kısa süreli duraklar, normal duraklar ve uzun süreli duraklar. | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Türk dilinde yaygın olarak kullanılan bağlaçlar, bağlaç uygulamaları. | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav Uygulaması | Ders |
| 9 | Türk dilinde vurgu ve tonlama, metin üzerinde uygulama çalışması. | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Haber ve program metinleri üzerinden uygulama çalışması. | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
| 11 | Doğaçlama konuşma uygulaması. (Anı, tanıtım vb. konularda doğaçlama konuşma uygulamaları) | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
| 13 | Kamera karşısında uygulama, haber, hava durumu vb. program sunumu. | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 13 | Kamera karşısında uygulama, haber, hava durumu vb. program sunumu. | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
| 14 | Dönem boyunca işlenen konuların gözden geçirilmesi ve genel değerlendirme. | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Konuşma esnasında kelimelerin doğru telaffuzunu tespit edebilecek, uygun yerde uygun kelimeleri seçip kullanabilirler. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecek, vurgu ve tonlamayı dikkate alarak kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilirler. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Bir topluluk karşısında, mikrofon başında veya kürsü önünde konuşma becerilerini geliştirirler. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |